سیاسی

گفت‌وگوی فؤاد حسین و پدرسن درباره بحران سوریه

وزیر خارجه عراق در دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه بر موضع عراق درخصوص لزوم ایجاد راه حل نهایی برای بحران سوریه براساس مصوبات بین المللی مرتبط تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک میزبان گیر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه بود.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار، تلاش های پدرسن برای ایجاد راه حل برای بحران سوریه از زمان تصدی این منصب در سال 2018 بررسی شد.

فؤاد حسین بر موضع عراق درخصوص لزوم ایجاد راه حل نهایی برای بحران سوریه براساس مصوبات بین المللی مرتبط تاکید کرد.

وی به اهمیت تعیین تکلیف مساله اردوگاه الهول و مشارکت کشورها در بازگرداندن شهروندان خود با توجه به خطری که برای امنیت عراق و منطقه ایجاد می کند، اشاره کرد.

فؤاد حسین بر اهمیت حمایت و تامین مالی کشورهای میزبان پناهندگان سوری و مشارکت جامعه بین الملل برای تامین نیازهای اساسی این گروه حساس تاکید کرد و گفت که عراق میزبان صدها هزار شهروند سوری است و با آنها همانند شهروندان عراقی تعامل می کند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که عراق کاملا وضعیت انسانی و اقتصادی سخت در سوریه را درک می کند و دولت عراق از هر طرحی برای حل فروپاشی وضعیت انسانی حمایت می کند.

فؤاد حسین افزود که عراق همه طرف های سوری را به گفت وگو و ایجاد تفاهم مشترک برای جبران پیامدهای بحران سوریه فراخواند.

از طرفی دیگر پدرسن گزارشی از سفر اخیر خود به دمشق و ملاحظاتش درخصوص وخامت اوضاع اقتصادی و وضعیت معیشتی ملت سوریه و افزایش بی سابقه تورم و کمبود سوخت ارائه کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا