اقتصادی

ایرانی‌ها در رتبه دوم و عراقی‌ها در رتبه سوم بیشترین خریداران ملک در ترکیه

سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که عراقی ها در رتبه سوم بیشترین خریداران ملک در ترکیه در ماه اوت قرار دارند.

میدل ایست نیوز: سازمان آمار ترکیه اعلام کرد که عراقی ها در رتبه سوم بیشترین خریداران ملک در ترکیه در ماه اوت قرار دارند.

به گزارش شفق نیوز، فروش ملک به شهروندان خارجی در ترکیه به میزان 42 درصد در ماه اوت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

براساس آمارها، استانبول با فروش هزار و 66 ملک در رتبه نخست، آنتالیا با 919 ملک در رتبه دوم و مرسین با 248 ملک در رتبه سوم بیشترین فروش ملک به شهروندان خارجی قرار گرفتند.

در ماه اوت، شهروندان روسیه با خرید 733 ملک در رتبه نخست بیشترین خریداران خارجی ملک در ترکیه، ایرانی ها با 342 ملک در رتبه دوم و عراقی ها با 220 ملک در رتبه سوم قرار گرفتند.

در سطح کشورهای عربی نیز کویتی ها با خرید 121 ملک پس از عراقی ها در رتبه دوم در سطح کشورهای عربی و عربستانی ها با خرید 90 ملک سپس اردن با 51 ملک، مصر با 38 ملک، فلسطین با 37 ملک و لبنان با 31 ملک در رتبه های بعدی بیشترین خریداران ملک از کشورهای عربی در ترکیه قرار گرفتند.

عراقی ها از سال 2015 همواره در صدر بیشترین خریداران خارجی ملک در ترکیه بودند اما از سال 2021 صدارت خود را به نفع ایرانی ها از دست دادند و پس از صدارت روسیه، به رتبه سوم رفتند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا