سیاسی

گفت‌وگوی تلفنی السودانی و مسرور بارزانی

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از حمایت نخست وزیر عراق در دستیابی به توافقی در خصوص موضوع حقوق کارکنان اقلیم کردستان تشکر و قدردانی کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از حمایت نخست وزیر عراق در دستیابی به توافقی در خصوص موضوع حقوق کارکنان اقلیم کردستان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش «رووداو» مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه تماسی تلفنی با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برقرار کرد.

وی در این تماس از حمایت نخست وزیر عراق در دستیابی به توافقی در خصوص موضوع حقوق کارکنان اقلیم کردستان تشکر و قدردانی کرد.

بارزانی ابراز امیدواری کرد که این توافقنامه مبنایی برای حل تمام مشکلات باقی مانده میان بغداد و اربیل باشد.

پیش از این نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام داشت: با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر دولت فدرال عراق به تواققی در خصوص تامین حقوق شهروندان اقلیم دست یافتیم.

وی افزود: با اراده ای قوی مردممان توانستیم از حقوق ملت کردستان دفاع کنیم و به توافقی ثمربخش با نخست وزیر دولت فدرال عراق برای تامین حقوق شهروندان برسیم.

نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق از نقش نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم در این موفقیت و احزاب سیاسی تشکر کرد.

«رووداو» گزارش داد که کابینه عراق تصمیم گرفت 700 میلیارد دینار برای پرداخت حقوق 3 ماه اخیر کارکنان اقلیم کردستان عراق به اربیل ارسال کند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا