سیاسی

نیویورک تایمز: السودانی به دنبال خودکفا تر شدن عراق در زمینه انرژی است

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که السودانی، مشکل انرژی را درک می کند و به دنبال خودکفا تر شدن عراق در زمینه انرژی است.

میدل ایست نیوز: روزنامه نیویورک تایمز امریکا، گزارشی درباره محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از گفت وگو با او منتشر کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، این روزنامه نوشت که السودانی امیدوار است جهان را متقاعد کند که می تواند مشکلات مزمن کشور یعنی فساد و بی ثباتی سیاسی را حل کند و عراق را شریک قابل اعتماد از سوی سازمان ملل قرار دهد.

این روزنامه امریکایی افزود که السودانی حاصل نهادهای حکومت است و شهروندان و اولویت آنها را درک می کند و از نسل دوم سیاسیون پس از دوره صدام و نزدیک ترین شخص به مردم است و می داند که جامعه تغییر را می خواهد.

نیویورک تایمز تصریح کرد که السودانی، نخستین رهبر عراقی از سال 2003 است که تمام عمر خود را در عراق گذرانده و ابدا این کشور را ترک نکرده با وجود اینکه صدام حسین دستور اعدام پدرش را داده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که السودانی توانسته تایید تقریبا همه طیف های سیاسی را کسب کند و واضح، جدی و عمل گرا ظاهر شده است و برای درخواست کمک از سازمان ملل برای مقابله با چالش تغییرات شدید اقلیمی که موجب خشکسالی و بیابان زایی می شود، برنامه ریزی می کند.

براساس گزارش مذکور، نخست وزیر عراق به دنبال سرمایه گذاری های بیشتر از اروپا و امریکا و تقویت تلاش ها با کشورهای عربی برای کمک به زیرساخت ها برای تولید گاز طبیعی است.

این گزارش آورده است که السودانی، مشکل انرژی را درک می کند و به دنبال خودکفا تر شدن عراق در زمینه انرژی است و معتقد است که نمی توان تا ابد به گاز وارداتی تکیه کرد.

نیویورک تایمز به دنبال آن است که ناکامی جوانان عراقی در تلاش برای دستیابی به مشاغل دولتی را حل کند.

براساس این گزارش، السودانی واقع گرا است و ادعا نخواهد کرد که فساد را به صورت کامل از بین می برد اما مهم است که اراده حقیقی وجود داشته باشد و در محاکمه هر شخصی که در فساد دست دارد تردید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا