سیاسی

گزارش تخلفات گسترده صندوق بازسازی مناطق آسیب‌دیده از تروریسم در سال‌های 2021-2022

دفتر نخست‌وزیر عراق از تخلفات گسترده در عملکرد صندوق بازسازی مناطق آسیب‌دیده از عملیات تروریستی در فاصله سال‌های 2021-2022 خبر داد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست‌وزیر عراق از تخلفات گسترده در عملکرد صندوق بازسازی مناطق آسیب‌دیده از عملیات تروریستی در فاصله سال‌های 2021-2022 خبر داد.

در بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق که در ساعات پایانی روز یکشنبه (17 سپتامبر) منتشر شده تأکید شده که نخست‌وزیر عراق توصیه‌های کمیته بررسی و ارزیابی قراردادهای پروژه‌هایی که از اموال صندوق بازسازی مناطق آسیب‌دیده از عملیات تروریستی توسط دولت تأمین مالی شده‌اند را تأیید کرد.

این بیانیه افزوده که ارزیابی این کمیته نشان‌دهنده موارد متعدد تخلف شامل بالا گرفتن هزینه‌ها در قراردادها و تفاوت چشمگیر هزینه یک کار در چند قرارداد و موارد جعل امضای مدیران در اسناد ارائه شده از جانب شرکت‌ها می‌شود.

از دیگر موارد تخلف واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌هایی است که چند هفته پیش از مسئولیت تأسیس شده و فاقد شرایط لازم برای بر عهده گرفتن پروژه‌ها بوده‌اند.

همچنین در این گزارش تأکید شده که صندوق بازسازی مناطق آسیب‌دیده از عملیات تروریستی در توزیع قراردادها و در اجرای آنها بر اساس برنامه دولت به‌درستی عمل نکرده و نسبت پیشرفت بسیاری پروژه‌ها بسیار پایین بوده که نشان می‌دهد که شرکت‌های پیمانکار شایسته این مسئولیت نبوده‌اند.

به توصیه این کمیته، این پرونده برای بازپس‌گیری اموال دولتی و برخورد با مقصران به دادگاه ویژه و سازمان پاکدستی ارجاع داده شده است.

همچنین کمیته‌ای از وزارتخانه‌های برنامه‌ریزی و مسکن مسئول انجام دیدارهای میدانی از پروژه‌های اجراشده در سال‌های 2021-2022 برای ارائه گزارش دقیق از نحوه پیشرفت آنها شده‌ است.

اموال اختصاص‌یافته به صندوق در این برهه زمانی از قانون موسوم به حمایت فوری تأمین شده که در سال 2022 به علت نبود دولت و عدم تصویب بودجه، به پیشنهاد دولت مصطفی الکاظمی و با حمایت نیروهای سیاسی به جای بودجه در مجلس عراق تصویب شد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا