سیاسی

گفت‌وگوی السیسی و بن زاید درباره همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های مشترک

رئیس جمهور مصر و رئیس امارات در ابوظبی دیدار و درباره فعالسازی همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک میان مصر و امارات گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر امروز در ابوظبی با محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به روابط برادرانه مستحکم میان مصر و امارات در سطح رهبران و دو ملت برادر ابراز افتخار کردند؛ روابطی که بر هماهنگی مستحکم میان دو کشور با هدف حمایت از ثبات جهان عرب به ویژه در زمانی که چالش های منطقه ای و بین المللی افزایش می یابد، بازتاب دارد.

دو طرف راه های تقویت روابط دوجانبه در سطوح مختلف به ویژه فعالسازی همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک، تبادل تجاری علاوه بر تقویت همکاری در زمینه های توسعه ای در راستای منافع دو ملت برادر را بررسی کردند.

السیسی دستاورد امارات در حوزه فضایی از طریق اقدام به طولانی ترین ماموریت فضایی با یک فضانورد عرب را تبریک گفت و برای امارات و ملت برادر آن پیشرفت و شکوفایی بیشتر را خواستار شد.

آخرین تحولات منطقه ای و مسائل مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

السیسی و بن زاید درباره تلاش مشترک برای پیشروی به سمت حل بحران های کنونی منطقه در راستای حفظ منافع ملت های عرب و تقویت همبستگی جهان عرب و تحقق ثبات و رفاه در منطقه اتفاق نظر داشتند.

سران امارات و مصر درباره کنفرانس تغییرات اقلیمی که قرار است اواخر سال جاری در دبی برگزار شود نیز رایزنی کردند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا