سیاسی

عبدالله دوم: آینده پناهندگان سوری باید در کشورشان مشخص شود

پادشاه اردن تاکید کرد که آینده پناهندگان سوری باید در کشور خودشان مشخص شود و نه در کشورهای میزبان.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن تاکید کرد که آینده پناهندگان سوری باید در کشور خودشان مشخص شود و نه در کشورهای میزبان.

به گزارش روسیا الیوم، وی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اردن و سایر کشورهای میزبان پناهندگان سوری، باید کار درست را در قبال آنها انجام دهند تا فرصت برای آنها فراهم شود و آنها به دیارشان بازگردند.

عبدالله دوم افزود که پناهندگان برادران و خواهران ما هستند و به کشورهای ما امید دارند تا به آنها برای پایان بحران که سبب خروج آنها از کشورشان شده، کمک کنند.

وی تصریح کرد که پناهندگان بسیار از بازگشت به کشورشان دور هستند بلکه احتمال آواره شدن سوری های بیشتر با وجود تداوم بحران وجود دارد اما اردن قدرت و منابع لازم را برای میزبانی پناهندگان بیشتر و اهتمام به آنها ندارد.

پادشاه اردن بر لزوم ایجاد راه حل سیاسی در راستای مصوبه شماره 2254 درخصوص سوریه تاکید کرد.

وی درباره فلسطین نیز گفت که در صورتی که عدم شفافیت آینده فلسطینیان ادامه داشته باشد، توافق بر سر حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل غیرممکن است.

عبدالله دوم اشاره کرد که ما معتقدیم اسرائیلی ها، هویت ملی خود را بیان و از آن دفاع می کنند اما فلسطینی ها از این حق محروم هستند.

وی اظهار داشت که قدس همچنان کانون نگرانی و اهتمام بین المللی است و به موجب قیومیت هاشمی بر مقدسات اسلامی و مسیحی، اردن به پایبندی خود به حفظ هویت این شهر مقدس ادامه می دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا