اقتصادیسیاسی

تأکید السودانی بر مبارزه با پول‌شویی و اجرای اصلاحات اقتصادی

نخست‌وزیر عراق در دیدار معاون وزیر خزانه‌داری امریکا اقدامات دولت و بانک مرکزی عراق در مبارزه با پول‌شویی و اصلاحات اقتصادی و مالی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: نخست‌وزیر عراق در دیدار معاون وزیر خزانه‌داری امریکا اقدامات دولت و بانک مرکزی عراق در مبارزه با پول‌شویی و اصلاحات اقتصادی و مالی را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» در سفر خود به نیویورک با «براین نیلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری امریکا دیدار و سازوکارهای همکاری عراق و وزارت خزانه‌داری امریکا و اقدامات دولت عراق در اجرای اصلاحات اقتصادی و اداری را بررسی کرد.

السودانی در این دیدار تأکید کرد که بانک مرکزی عراق اقدامات مهمی در راستای اصلاحات مالی انجام داده و هدف دولت انتقال به وضعیت اقتصاد چندجانبه و منابع متعدد درآمدی و کسب اعتماد بانک‌های جهانی است.

وی همچنین بر افزایش اقدامات اجرایی و قضائی عراق در مبارزه با پول‌شویی با اجرای استانداردهای مطلوب تأکید کرد و گفت که دولت با مصوبات و اقداماتی به تقویت بخش خصوصی کمک کرده و در بودجه 3 ساله نیز تسهیلات لازم برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر خزانه‌داری امریکا نیز اصلاحات دولت در بخش‌های بانکی و مالی و موفقیت دولت در بازیابی اعتماد نهادهای مالی جهان از جمله جی.پی. مورگان و سیتی‌بانک را شایسته تقدیر دانست و تأکید کرد که وزارت خزانه‌داری آماده همکاری با عراق و بانک مرکزی در پرونده نقدینگی و حواله‌های بانکی عراق به خارج است.

وی افزود که امریکا از ثبات اقتصادی عراق حمایت می‌کند.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا