خبر اولسیاسی

عراق: در برابر حملات ترکیه دست بسته نمی‌مانیم

ریاست جمهوری عراق در واکنش به حملات به فرودگاه عربت در سلیمانیه اعلام کرد که عراق در برابر تلاش ها برای آسیب به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق، دست بسته نخواهد ماند.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که قصد احضار سفیر ترکیه در بغداد را دارد تا یادداشت اعتراضی به ریاست جمهوری ترکیه تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است که برای طرف های ذیربط در ترکیه، پیشتر توضیح دادیم که عراق آماده مذاکره با طرف های امنیتی برای پر کردن شکاف هایی که ترکیه معتقد است از آن نفوذ می شود تا به امنیت آن آسیب وارد شود، هستیم اما پاسخ حقیقی از ترکیه دریافت نکردیم.

بیانیه مذکور با اشاره به اینکه حملات نظامی پی در پی به شهرها و شهروندان علاوه بر نظامیان، امری است که قانون بین المللی آن را نمی پذیرد، بیان کرد که پهپادها ابرازی معمول برای حملات ترکیه به خاک عراق شده است.

ریاست جمهوری عراق اعلام کرد عراق جدید تنها به گفت وگو به عنوان زبانی برای تفاهم و حل مشکلات و نقاط اختلاف ایمان دارد.

ریاست جمهوری عراق تصریح کرد که عراق در برابر تلاش ها برای آسیب به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق، دست بسته نخواهد ماند.

ریاست جمهوری عراق با بیان اینکه به شدت حملات پی در پی به شهرهای امن اقلیم کردستان را محکوم می کند، اشاره کرد که اینکه این استقبال و حسن نیت عراق با واکنش های این چنین و حملات پهپادی مواجه شود، امری غیر قابل قبول است و حکومت عراق در برابر آن سکوت نخواهد کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق توضیح داده شده است که عراق با تشکیلات تروریستی مقابله کرده که سعی در استفاده از اراضی عراق برای حمله به کشورهای همجوار را داشت اما پس از این همه فداکاری، اراضی عراق هر روز هدف حملات برنامه ریزی شده قرار می گیرد و این دلیلی بر سوء نیت و عدم تمایل به روابط امن و با ثبات است.

پیش از این واحد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق از کشته و زخمی شدن 6 نفر از نیروهای خود در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت خبر داد.

در بیانیه این واحد آمده است که در پی حمله پهپادی به فرودگاه عربت، 3 نفر از نیروهای واحد مبارزه با تروریسم کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

اما منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق فاش کردند که در حمله پهپادی به فرودگاه عربت در سلیمانیه، یک عضو برجسته پ.ک.ک و سه عضو دیگر این گروه کشته شدند.

همچنین بخوانید

جزئیات جدید از حمله به فرودگاه عربت؛ یک عضو برجسته «پ.ک.ک» در میان کشته شدگان

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا