اقتصادیسیاسی

نشست شورای همکاری و بریتانیا برای بررسی همکاری‌های اقتصادی

نشست شورای همکاری و بریتانیا به منظور بررسی همکاری در زمینه های اقتصادی و انرژی های تجدیدپذیر در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست شورای همکاری و بریتانیا به منظور بررسی همکاری در زمینه های اقتصادی و انرژی های تجدیدپذیر در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک برگزار شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت خارجه عمان روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان و رئیس دور فعلی شورای وزیران کشورهای عضو شورای همکاری، ریاست نشست مشترکی را با جیمز کلورلی، همتای بریتانیایی خود و با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری یا نمایندگان آنها برعهده داشت.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد، البوسعیدی و کلورلی روابط مستحکم میان کشورهای شورای همکاری و بریتانیا را بررسی کردند.

آنها همچنین در مورد ارتقای زمینه های همکاری دوجانبه در حوزه های تجارت و سرمایه گذاری، انرژی های تجدیدپذیر، آموزش و انتقال علم و دانش و توسعه آن به شیوه ای پایدار بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه عمان، عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین پیشرفت مستمر در روابط بین شورای همکاری و بریتانیا و اهمیت تنوع بخشیدن به منافع مشترک در زمینه های مختلف و تلاش برای تقویت آن و نیز سوق دادن آن به سمت افق های گسترده تر را تحسین کردند.

وزارت خارجه عمان افزود: دو طرف در خصوص برخی مسائل روز بین المللی و منطقه ای به تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت تشویق به گفت و گو و احترام به حاکمیت حقوق بین الملل و منشور ملل متحد به منظور تقویت ارکان صلح و ثبات در جهان تاکید کردند.

وزارت امور خارجه عربستان نیز اعلام کرد که در این دیدار آخرین تحولات در عرصه های منطقه ای و بین المللی و تلاش های انجام شده در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این منبع همچنین بر اهمیت تقویت تلاش های شورای همکاری و بریتانیا برای دستیابی به آرمان ملت ها و کمک به دستیابی به ثبات و پیشرفت بیشتر اشاره کرد.

گفتنی است بریتانیا و کشورهای شورای همکاری به دنبال تدوین توافقی برای تجارت آزاد هستند و امیدوارند که در افزایش حجم تجارت میان دو طرف در دهه پیش رو بین 10 تا 15 درصد موثر باشد.

طبق آمار وزارت سرمایه گذاری بریتانیا، میانگین حجم مبادلات تجاری میان شورای همکاری و بریتانیا 40 میلیارد دلار در سال است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا