سیاسی

واکنش جریانات سیاسی عراق به حمله پهپادی به فرودگاه عربت

ائتلاف النصر، جریان حکمت ملی و جنبش عصائب اهل الحق عراق، حمله به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق شد را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف «النصر»، جریان حکمت ملی و جنبش عصائب اهل الحق عراق، حمله به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از اعضای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق شد را محکوم کردند.

به گزارش «رووداو» ائتلاف «النصر» عراق «تجاوز ترکیه» به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه که منجر به کشته و زخمی شدن 6 عضو دستگاه مبارزه با تروریسم شد را محکوم کرد.

این ائتلاف در بیانیه خود که روز سه شنبه منتشر کرد، آورده است: ترکیه به اقدامات خصمانه خود در قبال عراق با بهانه های مختلف ادامه می دهد و برای این اقدامات خود و نقض حاکمیت عراق پاسخ موثری دریافت نکرده است. ادامه سکوت (در برابر این اقدامات) شرم آور است و ادامه تبانی با تجاوزات ترکیه خیانت است.

در این بیانیه آمده است: ترکیه اشغالگر عراق است و ده ها پایگاه در عمق خاک عراق دارد. این کشور به نقض حاکمیت و دخالت در امور داخلی عراق ادامه داده است. این موضوعی است که مسکوت مانده و مشکلی ملی است.

ائتلاف النصر عراق در بیانیه خود افزوده است: عراق چندین گزینه برای برخورد قاطع با ترکیه دارد و باید قواعد بازی امنیتی، سیاسی و اقتصادی را تغییر دهد. این آزمونی جدی برای احزاب مسئول کشور در این لحظه تاریخی است.

عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه ای حمله به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه را محکوم کرد.

وی به خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت و برای مجروحان آن آرزوی شفای عاجل کرد.

عمار الحکیم خواستار تحقیق فوری و دقیق برای شناسایی مسئولان این حمله و حفاظت از حاکمیت عراق و تضمین امنیت و ثبات این کشور و ملت آن شد.

به گزارش العهد نیوز، قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در واکنش به حمله موشکی به فرودگاه عربت تأکید کرد که حاکمیت عراق و دفاع از آن از جمله امور ثابتی است که نمی‌توان در مورد آن چشم پوشی یا تعارف کرد.

وی حادثه فرودگاه عربت را نقض آشکار حاکمیت عراق قلمداد کرد.

الخزعلی افزود که دولت و همه نیروهای سیاسی باید برای متوقف کردن این تجاوزهای پرتکرار در یک صف بایستند.

منابع امنیتی کرد در اقلیم کردستان عراق تاکید کردند که حمله پهپادی روز گذشته به فرودگاه عربت در استان سلیمانیه، منجر به کشته شدن 9 نفر از جمله سه عضو حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) شد.

این منابع افزودند که در میان کشته شدگان، یک عضو برجسته پ.ک.ک بود که بر آماده سازی پهپادهای انتحاری در این فرودگاه وابسته به نیروهای حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری بافل طالبانی، نظارت داشت.

پیش از این نیز «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد امروز (سه‌شنبه 19 سپتامبر) گفت که در ساعت 17 روز دوشنبه یک پهپاد از مرز ترکیه وارد خاک عراق شده و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده است.

وی گفت که در این حمله 3 تن از نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان جان باخته و 3 تن زخمی شدند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا