خبر اولسیاسی

بن سلمان: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، عربستان هم باید داشته باشد

ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند ما نیز باید به آن دست پیدا کنیم.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند ما نیز باید به آن دست پیداکنیم.

به گزارش « الخلیج آنلاین» وی در این گفت‌وگو افزود: هر کشوری که از سلاح هسته‌ای استفاده کند با همه کشورهای جهان در جنگ خواهد بود و جهان دیگر تحمل یک هیروشیمای جدید را ندارد.

محمد بن سلمان با بیان اینکه سلاح هسته‌ای فایده‌ای ندارد چرا که کاربرد آن ناممکن است، گفت: ما نسبت به دستیابی هر کشوری به سلاح هسته‌ای نگران هستیم.
ولیعهد عربستان تاکید کرد که عربستان از ایران می خواهد تعامل مثبت با کشورهای منطقه داشته باشد و تصریح کرد که ایران با آشتی با عربستان به صورت جدی تعامل می کند.

ولیعهد عربستان اشاره کرد که چین خود تصمیم گرفت میان عربستان و ایران میانجی‌گری کند.

ولیعهد عربستان سعودی در پاسخ به این سوال که عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تا چه حد نزدیک است، اظهار داشت: «هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شویم.»

بن سلمان با بیان اینکه مسأله فلسطین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بسیار مهم است، گفت که آمریکا پیشنهادی برای برقراری روابط با اسرائیل ارائه داد.

ولیعهد عربستان با اشاره به اینکه گفت‌وگو درباره برقراری روابط با اسرائیل خوب است و ادامه دارد، گفت که امیدواریم زندگی فلسطینی‌ها بهبود یافته و اسرائیل در منطقه امکان ایفای نقش پیدا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا