اقتصادی

تنظیم طرح راهبردی عراق برای توسعه فضای سبز

وزارت کشاورزی عراق طرحی راهبردی شامل 4 پروژه را با هدف توسعه فضای سبز در این کشور آماده کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشاورزی عراق طرحی راهبردی شامل 4 پروژه را با هدف توسعه فضای سبز در این کشور آماده کرده است.

روزنامه عراقی «الصباح» روز چهارشنبه نوشت: این طرح در چارچوب تلاش های عراق برای کاهش بیابان زایی و مقابله با ریزگردها است که اخیرا شدت یافته است.

عراق سالانه 25 هزار هکتار از اراضی خود را بر اثر گسترش بیابان از دست می دهد و خطرناک تر از آن شتاب گرفتن سرعت ریگ های روان در مناطقی است که پیش از این برای کشاورزی استفاده می شد.

بسام کنعان عبدالجبار، مدیر کل اداره جنگلبانی و مقابله با بیابان زایی وزارت کشاورزی عراق گفت که این اداره 4 پروژه برای افزایش مساحت فضای سبز در کشور دارد.

وی افزود: نخستین آن کاشت انبوه و اصلاح درختان اوکالیپتوس است که در 11 نقطه وابسته به اداره جنگلبانی در دست اجرا است. دومین پروژه کشت علوفه در فصل زمستان پیش رو است. پروژه سوم نیز مربوط به کاشت انبوه درختان بولونیا و زیتون در استان کرکوک است.

این مسئول عراق ادامه داد: پروژه چهارم طرح فوق، کاشت انبوه گیاهان دارویی و معطر است که جزء برنامه های پیشرو و موثر در رشد بخش کشاورزی و تقویت منابع اقتصادی به شمار می رود؛ چراکه این گیاهان فواید اقتصادی و محیط زیستی بالایی دارند.

وی اعلام کرد که این طرح هم اکنون در مراتع خان عطشان استان کربلای معلی و نیز در استان های صلاح الدین و الانبار با هدف مقابله با گسترش بیابان زایی در حال اجرا است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا