سیاسی

دیدار هیئتی از انصار الله با وزیر دفاع عربستان

وزیر دفاع عربستان اعلام کرد که میزبان هیئتی از انصار الله یمن بوده و با اعضای آن درباره صلح در یمن گفت وگو کرده است.

میدل ایست نیوز: خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان اعلام کرد که با هیئتی از انصار الله یمن که برای تکمیل تلاش ها برای صلح در یمن به ریاض سفر کرده بود، دیدار کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، وی در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت که در دیدار با این هیئت بر ایستادگی عربستان در کنار یمن و ملت برادر آن و اهتمام به تشویق طرف های یمنی برای نشستن بر سر میز مذاکره برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع و دائم در یمن با نظارت سازمان ملل تاکید کردم.

وزیر دفاع عربستان ابراز امیدواری کرد که رایزنی های جدید، اهداف خود را محقق کرده و طرف های یمنی متحد شوند تا کشورشان به نهضتی فراگیر و توسعه پایدار در سایه ثبات سیاسی و امنیت پایدار در راستای انسجام با نهضت توسعه کشورهای عضو شورای همکاری برسد.

در واکنش به این دیدار نیز محمد عبدالسلام، سخنگوی انصار الله یمن که خود ریاست هیئت انصار الله را بر عهده داشت گفت که در چارچوب تلاش های عمان برای حمایت از صلح و پایان بحران یمن، برخی از گزینه ها و راه حل ها برای عبور از اختلافات را بررسی کردیم و آن را برای رایزنی در راستای کمک به تسریع در پرداخت حقوق و حل وضعیت بشردوستانه و حل عادلانه، فراگیر و پایدار بحران یمن به سران خود ابلاغ می کنیم.

پیش از این و در روز گذشته رویترز به نقل از منافع مطلع نوشته بود که هیئت انصار الله قصد دارد پس از مذاکره با مقامات عربستانی، ریاض را ترک کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا