سیاسی

رایزنی وزرای خارجه عربستان، امارات و امریکا پیرامون بحران یمن

وزرای خارجه عربستان، امارات و امریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و درباره آخرین تحولات بحران یمن رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: ریاض امروز چهارشنبه اعلام کرد که نشستی میان وزرای خارجه عربستان، امارات و امریکا درباره راه های هماهنگی مشترک در مسائل منطقه ای و بین المللی مختلف و آخرین تحولات بحران یمن برگزار شد.

به گزارش الخلیج آنلاین در پستی که در حساب وزارت خارجه عربستان در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، آمده است که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

در این نشست از میزبانی عربستان از هیئتی از انصار الله با هدف تشویق طرف های یمنی برای مذاکره برای دستیابی به نقشه راهی برای پایان درگیری در یمن از طریق فرآیند سیاسی به رهبری یمنی ها و تحت نظر سازمان ملل استقبال شد.

نشست مذکور به بررسی راه های هماهنگی مشترک در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی و اهمیت حمایت از تلاش ها با هدف پی ریزی پایه های امنیت و صلح جهانی پرداخت.

این نشست در حالی برگزار می شود که پیش از این هیئتی از انصار الله یمن در ریاض با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره حل بحران یمن و پایان درگیری در این کشور رایزنی کرده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا