سیاسی

قسد: حمله به فرودگاه عربت، خائنانه بود

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) حمله به فرودگاه عربت در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را خائنانه توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) حمله به فرودگاه عربت در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را خائنانه توصیف کرد.

به گزارش رووداو، در بیانیه فرماندهی کل قسد آمده است که با تاسف و تاثر بسیار، از شهادت گروهی از قهرمانان دستگاه مبارزه با تروریسم در حمله به فرودگاه عربت در شهر سلیمانیه با خبر شدیم.

قسد ضمن ابراز تسلیت به فرماندهی و رزمندگان دستگاه مبارزه با تروریسم و اتحادیه میهنی کردستان، خانواده های شهدا و همه ملت، بر همبستگی کامل با آنها در این مصیبت بزرگ تاکید کرد.

قسد بیان کرد که ملت ما همواره به قهرمانان شجاع و نهادهای نظامی و امنیتی قوی که قادر به حفاظت از آنها است، افتخار می کند و دشمنان تنها شکست نصیبشان می شود.

پیش از این قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، وجود هرگونه نیروی دیگر در فرودگاه به جز نیروهای مبارزه با تروریسم را رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه نیز در ساعات پایانی روز سه‌شنبه 20 سپتامبر منتشر شده آمده که تحولات مربوط به انفجار در فرودگاه عربت سلیمانیه در شمال عراق «توجه برانگیز» است و افزوده که این تحولات نشان می‌دهد که عناصر یگان مبارزه با تروریسم حزب اتحادیه میهنی کردستان در حال برگزاری تمرین نظامی مشترک با گروه تروریستی پ.ک.ک. بوده‌اند.

این بیانیه افزوده که این یک تحول پرمخاطره است چون به روشنی نشان می‌دهد که عناصر امنیتی وابسته به اتحادیه میهنی کردستان با گروه تروریستی همکاری می‌کنند.

در این بیانیه آمده که این حادثه نشان می‌دهد که تدابیری که ترکیه درباره سلیمانیه اتخاذ کرده تا چه حد دقیق است و افزوده که گروه تروریستی پ.ک.ک. ساکنان سلیمانیه را گروگان گرفته‌اند.

وزارت خارجه ترکیه از دولت مرکزی و حکومت اقلیم کردستان عراق خواسته که پ.ک.ک. و شاخه‌های آن را گروه تروریستی اعلام کنند و به صورت صادقانه و ملموس با تروریسم مبارزه کنند.

روز سه شنبه (19 سپتامبر) «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که در ساعت 17 روز دوشنبه یک پهپاد از مرز ترکیه وارد خاک عراق شده و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده است.

پس از این حمله، ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که عراق در برابر تلاش ها برای آسیب به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق، دست بسته نخواهد ماند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا