سیاسی

روزنامه لبنانی: دستگیری عضو حماس به جرم همکاری با اسرائیل

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان چند هفته پیش یکی از اعضای حماس را در صیدا (جنوب لبنان) به ظن همکاری با اسرائیل دستگیر کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان چند هفته پیش یکی از اعضای حماس را در صیدا (جنوب لبنان) به ظن همکاری با اسرائیل دستگیر کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» به نوشته این روزنامه، فرد دستگیر شده خلیل ابومعزه نام دارد و فرزند یکی از چهره های شاخص فلسطینی و عضو حماس در نوار غزه است.

تحقیقات نشان داد که جذب وی توسط اطلاعات اسرائیل از طریق یک عملیات امنیتی ویژه برای اعزام وی به بیروت توسط حماس بوده است.

خلیل ابومعزه در دوره ای شغل «خبرنگار پستی» در اردوگاه جبالیه وابسته به گردان های عزالدین قسام را بر عهده داشت.

وی در اظهارات خود به بازرسان گفت: پیش از آنکه به طور کامل به شاخه نظامی حماس وارد شود و شبکه ای از روابط درون و بیرون جنبش حماس ایجاد کند، در یگان مهندسی گردان های القسام در شمال نوار غزه فعالیت می کرده است.

اطلاعات اسراییل با اطلاع از شرایط سخت اجتماعی خانواده ابومعزه، موفق شد در ازای دادن پول وی را به خدمت بگیرد.

اسرائیل از وی خواست بهبود وضعیت مالی خود را با اعلام اینکه با یک موسسه خیریه در ترکیه کار می کند، توجیه کند.

ابومعزه در ادامه با رهبران حماس در ترکیه ارتباط برقرار کرد و از ارتباطات پدرش برای نزدیک شدن به یکی از مقامات این جنبش که ساکن استانبول بود، استفاده کرد و از این طریق موفق شد به بدنه جنبش بازگردد.

وی شغلی مرتبط با پرونده های مربوط به گردان های القسام در خارج از کشور دریافت کرد و پس از آن، کارفرمایانش (اسرائیلی ها) از او خواستند که برای انتقالش به بیروت با حماس تماس بگیرد.

پس از ورود ابومعزه به بیروت، حماس تلاش کرد تا در همان ساختمانی که مسئول مالی جنبش در آن اقامت دارد، اقامتگاهی برای او فراهم کند.

ابومعزه کار خود را در واحدهای مخفی جنبش در لبنان آغاز کرد.

در بیروت، موساد ابومعزه را مأمور نظارت بر جوانانی از حماس کرد که کرانه باختری یا نوار غزه را به مقصد لبنان ترک می کردند.

نیروهای اسرائیلی برخی از اعضای جنبش حماس را در فلسطین و بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ابومعزه دستگیر کردند.

همچنین از ابومعزه خواسته شد تا افرادی را برای جذب، چه در غزه، چه لبنان و چه در ترکیه، به اسرائیل معرفی کند.

روزنامه الاخبار گزارش داد که نیروهای امنیتی لبنان تعدادی کامپیوتر را از آپارتمان ابومعزه در صیدا ضبط کردند.

بررسی‌ها نشان داد که ابومعزه تعدادی از عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری را با شکست مواجه کرده و در جذب عوامل مشارکت داشته است.

این روزنامه لبنانی اعلام کرد که پس از اطلاع نیروهای امنیتی لبنان به جنبش حماس از وضعیت امنیتی ابومعزه پس از دستگیری و اطلاع خانواده وی از دستگیری وی در لبنان به اتهام ارتباط با دشمن، حماس تحقیقاتی را در این بخش آغاز کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا