اقتصادی

آغاز به کار مرکز تجاری ایران در جده

رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد که مرکز تجاری ایران در شهر جده فعالیت خود را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد که مرکز تجاری ایران در شهر جده فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمد رجب نژاد رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرانی مهر، در مورد وضعیت مراکز تجاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم و برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان هم مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مرکز تجاری مختص بخش خصوصی است و حتی شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای دولتی هم نمی‌توانند مجوز مرکز تجاری بگیرند. معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزارت امور خارجه تاکید کرده که با مراکز تجاری همکاری و تعامل شود.

رایزن بازرگانی به عنوان یک دیپلمات کمی محدود است اما مرکز تجاری می‌توانند بازاریابی کنند، مشاوره دهند و حتی قرارداد ببندد؛ به عنوان نمونه مرکز تجاری ما در ارمنستان، روسیه و قطر بسیار فعال هستند و به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمک زیادی می‌کنند.

رجب نژاد به بخش آفریقا اشاره کرد و افزود: تعداد مراکز تجاری ما در آفریقا رو به افزایش است و در کشورهایی همچون نیجریه، اوگاندا، ساحل عاج، زیمبابوه، کنیا، الجزایر و… مرکز تجاری فعال داریم.

گفتنی است مارس گذشته، ایران و عربستان توافقی را برای از سرگیری روابط دوجانبه بین دو کشور به ابتکار چین اعلام کردند و دو کشور پس از 7 سال وقفه روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا