اقتصادیسیاسی

همکاری عراق با اتحادیه اروپا در مدیریت زباله های رادیو اکتیو

وزارت محیط زیست عراق از اجرای برنامه بین المللی با هماهنگی با اتحادیه اروپا در زمینه توانمندسازی ملی برای مدیریت زباله های رادیو اکتیو خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت محیط زیست عراق از اجرای برنامه بین المللی با هماهنگی اتحادیه اروپا در زمینه توانمندسازی داخلی برای مدیریت زباله های رادیو اکتیو خبر داد.

به گزارش العربی الجدید، پیش از این وزارت محیط زیست عراق نسبت به خطرات گسترده زباله های رادیو اکتیو در کشور که به صورت غیر بهداشتی از بین می روند، هشدار داده بود.

صباح الحسینی، مدیر مرکز پیشگیری رادیو اکتیو در وزارت محیط زیست بیان کرد که این برنامه شامل دوره های آموزشی درخصوص اساس و مفاهیم کلی تمامی مراحل رهایی از زباله های رادیو اکتیو است.

به گفته الحسینی، این برنامه همچنین شامل اطلاع آموزش دیدگان از ساختار کل استانداردهای بین المللی صادره از آژانس بین المللی انرژی اتمی و آژانس انرژی هسته ای در خصوص مدیریت و رهایی از زباله های رادیو اکتیو است.

در این دوره، تقویت دانش توسعه مراحل رهایی از این زباله های و نیازهای نظارت ویژه بر بازنگری و ارزیابی امنیت تاسیسات رهایی از زباله های رادیو اکتیو نیز آموزش داده می شود.

وی افزود که این مرکز، همه مواضع رادیو اکتیوی، هسته ای و منابع رادیو اکتیو را بررسی خواهد کرد.

الحسینی تصریح کرد که این مرکز در چارچوب برنامه ملی از بین بردن آلودگی رادیو اکتیوی در سراسر کشور با هدف تکمیل اجرای فعالیت های از بین بردن آلودگی در استان های نینوا، صلاح الدین، ذی قار و الانبار فعالیت خواهد کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا