خبر اولسیاسی

رایزنی وزرای خارجه عراق، اردن و مصر درباره همکاری سه جانبه

وزرای خارجه عراق، اردن و مصر درباره سازوکار همکاری سه جانبه و پیگیری نتایج نشست سه جانبه اخیر که در ژوئن 2021 در بغداد برگزار شد، رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: وزرای خارجه عراق، اردن و مصر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و درباره راه های فعالسازی همکاری مشترک بین سه کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزرای خارجه سه کشور بر سر اهمیت پایان پروژه های مطرح شده و مطرح کردن ایده ها و پروژه های جدید از جمله اتصال برق، انرژی تجدید پذیر، تجارت، صنعت، حمل و نقل، بهداشت، صنایع دارویی، مسکن و بازسازی علاوه زمینه های فرهنگی، گردشگری و ورزشی و همچنین امنیتی و دفاعی توافق کردند.

فؤاد حسین، ایمن الصفدی و سامح شکری درباره سازوکار همکاری سه جانبه و پیگیری نتایج نشست سه جانبه اخیر که در ژوئن 2021 در بغداد برگزار شد، رایزنی کردند.

وزرای خارجه سه کشور اوضاع منطقه را بررسی و بر اهمیت تحقق امنیت و ثبات در آن تاکید کردند.

حسین، الصفدی و شکری به بررسی شماری از مسائل منطقه و در راس آن مساله فلسطین به عنوان قضیه محوری منطقه و در راستای اهمیت احیای حقوق غیر قابل تصرف فلسطین، پرداختند.

سه طرف تلاش ها برای ایجاد راه حل برای بحران سوریه به ویژه از طریق تلاش های مجموعه ارتباط عربی را نیز بررسی کردند.

وزرای خارجه عراق، اردن و مصر بر سر تداوم هماهنگی برای آماده سازی نشست سه جانبه آتی که قرار است در قاهره برگزار شود، توافق کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا