اجتماعیخبر اولسیاسی

آمادگی کامل عراق برای بستن اردوگاه های آوارگان

وزیر مهاجرت و آوارگان عراق از آمادگی کامل برای بستن اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت و آوارگان عراق از آمادگی کامل برای بستن اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش «الفراات نیوز» این وزارتخانه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: وزیر مهاجرت در جریان حضور خود در کمیته برنامه ریزی استراتژیک و خدمات فدرال پارلمان درباره برنامه وزارتی و میزان پیشرفت اجرای برنامه دولت و نیز طرح های آتی وزارت مهاجرت عراق برای آوارگان گفت و گو کرد.

جابرو تاکید کرد: این وزارتخانه آمادگی کامل برای بستن اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان عراق را بر اساس برنامه ای پس از بازگشت داوطلبانه ساکنان اردوگاه ها به مناطق خود، با هماهنگی مسئولین مربوطه در اقلیم آماده کرده است.

بنابر اعلام وزارت مهاجرت عراق، هنوز ده ها هزار خانواده عراقی توان بازگشت به منازل خود را ندارند؛ آمارهای پیشین حاکی از وجود 37 هزار خانواده است که در اردوگاه های آوارگان زندگی می کنند و اکثریت آنها در اردوگاه های اقلیم کردستان به سر می برند.

وزارت مهاجرت عراق آوارگانی که خارج از اردوگاه ها زندگی می کنند را جزء آمار به حساب نمی آورد و تنها به آوارگان درون اردوگاه ها کمک می کنند؛ شمار کل آوارگانی که خارج از اردوگاه ها در مجتمع های مسکونی و با هزینه خود در اربیل، سلیمانیه، بغداد، الانبار و سایر شهرها زندگی می کنند، بیش از 750 هزار نفر برآورد می شود.

دولت های عراق پس از سال 2014 به دلایل مختلفی نتوانستند پرونده آوارگان را تعیین تکلیف کنند، از جمله آن دلایل حضور برخی گروه های مسلح در مناطق اصلی آوارگان و ممانعت از بازگشت آنها و نبود خدمات و ویران شدن منازل آوارگان است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا