سیاسی

دستگیری 5 عضو متخصص داعش در عراق

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری 5 تروریست خبر داد که نقش برجسته ای در سازمان موسوم به «توسعه و صنعت» داعش داشتند.

میدل ایست نیوز: دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری 5 تروریست خبر داد که نقش برجسته ای در سازمان موسوم به «توسعه و صنعت» داعش داشتند.

به گزارش «رووداو» این سازمان روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که اطلاعاتی را از دستگاه های الکترونیکی تروریست های کشته شده در جریان حمله هوایی به طوزخارماتو استخراج کرده است.

در این بیانیه آمده است: پیگیری ها منجر به دستگیری تروریستی به نام م.ح.ش در اقلیم کردستان عراق در فوریه گذشته شد.

این بیانیه می افزاید: دستگاه مبارزه با تروریسم عراق پس از انجام تحقیقات علیه این تروریست، پیگیری مقامات و افراد سازمان موسوم به «توسعه و صنعت» در عراق که وابسته به داعش است را آغاز کرد و موفق شد تروریستی به نام س.ح.ش که در سمت تکنسین این گروه مشغول بود را ژوئیه گذشته در کرکوک دستگیر کند.

طبق بیانیه فوق، اوت گذشته تروریست معروف به «ابو عبدالبر امریکایی» در سلیمانیه دستگیر شد. وی یک تبعه عراقی است که در سوئد زندگی می کرد و به داعش پیوسته بود تا به عنوان تکنسین در این گروه مشغول به کار شود.

در این بیانیه آمده است: در همین ماه دو تروریست دیگر که مغز متفکر این گروه محسوب می شدند و دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر و ارتباطات و متخصص هوش مصنوعی، پایگاه های اطلاعاتی و امنیت سایبری بودند، دستگیر شدند.

دستگاه ضد تروریسم عراق اعلام کرد که این گروه در اصلاح هواپیماهای بدون سرنشین برای استفاده از آن ها در سلاح های شیمیایی و حمل بمب تخصص داشتند.

این سازمان همچنین افزود که این عناصر با سایر تروریست ها در بسیاری از کشورهای خارجی و منطقه ای ارتباط داشتند.

منبع
رووادو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا