اقتصادیسیاسی

فعالیت حدود 24 هزار پایانه پرداخت الکترونیک در عراق

اتحادیه بانک های خصوصی عراق تأکید کرد که استفاده از ابزارهای پرداخت های الکترونیکی در کشور با تحولی بزرگ مواجه شده است.

میدل ایست نیوز: اتحادیه بانک های خصوصی عراق تأکید کرد که استفاده از ابزارهای پرداخت های الکترونیکی در کشور با تحولی بزرگ مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) علی طارق، مدیرعامل اتحادیه بانک های خصوصی عراق روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: پرداخت الکترونیک در مرحله جاری و با نظارت بانک مرکزی شاهد تحولی بزرگ است که در فراهم ساختن زیرساخت و حمایت فنی و مشاوره ای برای نهادهای دولتی نقش دارد.

وی افزود: دستورات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در تقویت ارتقای مفهوم پرداخت الکترونیک از طریق انتشار آن در نهادهای دولتی و نیز کمپین های رسانه ای توسط بانک مرکزی و اتحادیه بانک های خصوصی موثر بود.

طارق خاطرنشان کرد: 337 وزارتخانه و نهاد دولتی که با شرکت های پرداخت الکترونیک قرارداد امضا کردند.

وی ادامه داد: تعداد پایانه های پرداخت الکترونیک از زمان صدور مصوبه کابینه عراق تاکنون 123 درصد افزایش داشته و از 10 هزار و 718 دستگاه به 23 هزار و 906 دستگاه رسیده که در 19 هزار و 696 فروشگاه و نهاد خصوصی و 4 هزار و 210 وزارتخانه و نهاد دولتی قرار دارد.

طارق تاکید کرد: تعداد تراکنش های انجام شده با پایانه های پرداخت الکترونیکی به یک میلیون و 560 هزار تراکنش رسیده که یک میلیون و 150 هزار ترکنش سهم بخش خصوصی و 403 هزار و 700 تراکنش نیز برای بخش دولتی است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا