اجتماعیسیاسی

اسرائیل رسما به برنامه معافیت روادید امریکا پیوست

مقامات امریکایی از ورود رسمی اسرائیل به برنامه معافیت روادید امریکا (VWP) خبر دادند.

میدل ایست نیوز: مقامات امریکایی روز چهارشنبه از ورود رسمی اسرائیل به برنامه معافیت روادید امریکا (VWP) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما» الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی امریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور بیانیه رسمی مشترکی در این خصوص صادر کردند.

سفارت امریکا در اسرائیل تاکید کرد که سفر بدون ویزای شهروندان اسرائیلی به امریکا پیش از پایان نوامبر پیش رو آغاز خواهد شد.

دو روز پیش آسوشیتدپرس به نقل از مقامات امریکا گزارش داد که قرار است پایان هفته جاری پیوستن اسرائیل به برنامه معافیت از روادید امریکا اعلام شود.

گفتنی است این برنامه در حال حاضر به شهروندان 40 کشور که عمدتا اروپایی و آسیایی هستند، اجازه سفر به امریکا به مدت 3 ماه بدون دریافت روادید را می دهد.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که واشنگتن و تل آویو به دنبال تحقق طیف کاملی از الزامات اجرای قانون و امنیت ملی و نیز دیگر الزامات مربوط به مهاجرت ویژه برنامه مذکور است.

اسرائیل با ادعای امنیت ملی خود، نظارت و بازرسی شدیدی برای امریکایی های فلسطینی الاصل اعمال می کند.

بسیاری از دارندگان گذرنامه امریکایی که اصالتا فلسطینی هستند، از این اقدامات تبعیض آمیز گله دارند و بسیاری از دارندگان اقامت کرانه باختری و نوار غزه از استفاده از فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل آویو محروم هستند و به ناچار از طریق اردن و مصر برای سفر استفاده می کنند.

اسرائیل می گوید که در این زمینه بازنگری خواهد کرد و علیرغم مخالفت بسیاری از احزاب اسرائیل، سفر این افراد به کرانه باختری و نوار غزه را تسهیل می کند.

منبع
سما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا