خبر اولسیاسی

اسرائیل مدعی انهدام یک گروه وابسته به ایران شد

دستگاه امنیت عمومی اسرائیل مدعی انهدام یک گروه وابسته به ایران و دستگیری 5 فلسطینی از کرانه باختری شد که برای سوءقصد به شخصیت های برجسته اسرائیلی از جمله ایتمار بن غفیر برنامه ریزی کرده بودند.

میدل ایست نیوز: دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) مدعی انهدام یک گروه وابسته به ایران و دستگیری 5 فلسطینی از کرانه باختری شد که برای سوءقصد به شخصیت های برجسته اسرائیلی از جمله ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل برنامه ریزی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما» در بیانیه شاباک آمده است: در عملیاتی مشترک با پلیس و ارتش، یک گروه فعال در اسرائیل ، یهودا و السامره (در کرانه باختری) منهدم شد.

این بیانیه می افزاید: این گروه با دستورات عناصر امنیتی ایرانی با هدف اجرای عملیات های تروریستی برای برهم زدن ثبات و امنیت اسرائیل فعالیت می کرد.

طبق بیانیه شاباک، در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد دو نفر از افراد این هسته با دستور شخصی ایرانی ساکن اردن کار می کردند. شخص ایرانی از آنها خواسته بود تا در قاچاق سلاح به اسرائیل و جمع آوری اطلاعات از شخصیت های بلندپایه اسرائیلی از جمله ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل وی را کمک کنند.

در بیانیه شاباک آمده است: در سایه تدابیر امنیتی اعمال شده اطراف بن غفیر، آن ها نتوانستند ماموریت خواسته شده را اجرایی کنند.

در بیانیه فوق آمده است: این دو فرد همچنین با دستور عناصر امنیتی ایران برای اجرای عملیات های تروریستی در اسرائیل از طریق آتش زدن خودروهای شهروندان اسرائیلی فعالیت می کردند.

طبق بیانیه شاباک، این دو فرد اقدام به جذب زیاد الشنطی برای اجرای عملیات امنیتی (با وجود آگاهی الشنطی از وجود عناصر ایرانی در پشت این عملیات) کردند و در پی آن نیز الشنطی دو شهروند اسرائیلی را برای آتش زدن خودرو ها استخدام کرد.

منبع
سما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا