اجتماعیسیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر ضرورت تحقیق درباره آتش سوزی حمدانیه

رئیس جمهور عراق ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه حمدانیه استان نینوا بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور عراق ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه حمدانیه استان نینوا بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در واکنش به حادثه آتش سوزی شب گذشته در حمدانیه استان نینوا گفت: آنچه در منطقه حمدانیه برای هموطنانمان رخ داد، فاجعه ای دردناک و حادثه ای بود که دل های ما و دل های تمام مردم عراق را جریحه دار کرد.

رئیس جمهور عراق بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه و اتخاذ تمامی تدابیر ایمنی برای جلوگیری از تکرار این نوع حوادث تاكید کرد.

وي افزود: همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه خود را به بازماندگان این حادثه ابراز می داریم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

پیش از این دفاع مدنی عراق از جان باختن 114 تن و زخمی شدن حدود 200 تن در آتش‌سوزی در یک تالار عروسی در شهر حمدانیه در استان نینوای عراق خبر داد.

دفاع مدنی عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که ساختمان سالن از مواد خلاف استانداردها ساخته شده و به همین علت پیش از این پرونده آن به دستگاه قضائی ارجاع داده شده بود.

این سازمان افزود که علت حادثه استفاده از وسایل آتش‌زا در مراسم جشن بوده که باعث آتش‌سوزی در ساختمان و سرایت سریع آتش به سراسر تالار شده است.

معاون استاندار نینوا تأکید کرد که حدود هزار نفر در زمان حادثه در این تالار حضور داشته اند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا