اجتماعیسیاسی

تسلیت رهبران سیاسی عراق بابت حادثه آتش‌سوزی در حمدانیه

رئیس اقلیم کردستان عراق، رئیس ائتلاف دولت قانون، رهبر جریان حکمت ملی و نائب رئیس پارلمان عراق در پیام های جداگانه ای حادثه آتش سوزی در تالار عروسی در منطقه حمدانیه استان نینوا را تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: رئیس اقلیم کردستان عراق، رئیس ائتلاف دولت قانون، رهبر جریان حکمت ملی و نائب رئیس پارلمان عراق در پیام های جداگانه ای حادثه آتش سوزی در تالار عروسی در منطقه حمدانیه استان نینوا را تسلیت گفتند.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تسلیت عمیق و صمیمانه خود و همدردی با خانواده ها و بازماندگان حادثه آتش سوزی شب گذشته در تالار عروسی حمدانیه را ابراز می دارم.

بارزانی برای ارواح قربانیان این حادثه آرزوی رحمت، برای خانواده ها و بازماندگان این حادثه آرزوی صبر و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق بر آمادگی برای ارائه هرگونه کمک و پشتیبانی تاکید کرد.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در شبکه اجتماعی X نوشت: با نهایت تاسف خبر فاجعه ای که شب گذشته در منطقه حمدان در استان نینوا رخ داد را دریافت کردیم.

وی افزود: تسلیت و همدردی خود با خانواده قربانیان این حادثه تاسف بار را ابراز می داریم و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان داریم.

المالکی همچنین از تلاش های دفاع شهری، دستگاه های امنیتی و الحشد الشعبی و نیز تمام تلاش ها در مقابله با این آتش سوزی قدردانی کرد.

وی خواستار انجام تحقیقات فوری درخصوص تشخیص علل و محاکمه مقصران این حادثه شد.

سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی جان باختن شهروندان عراقی در حادثه آتش‌سوزی نینوا را تسلیت گفت.

وی در پیامی نوشت: خبر هولناک آتش‌سوزی در منطقه حمدانیه در استان نینوا که شمار بالایی از قربانیان را در پی داشته و عمدتا از عزیزان مسیحی ما هستند، موجب تأثر شدید شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن ابراز هم‌دردی با خانواده‌های عزادار از خداوند خواستار شفای عاجل برای مجروحان و صبر برای خانواده‌های قربانیان شد.

عمار الحکیم تاکید کرد که این حادثه دردناک و حوادث مشابه آن باید موجب توجه بیشتر به اهمیت اقدامات ایمنی برای جلوگیری از تکرار آنها شود.

محسن المندلاوی، نائب رئیس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای گفت: در ساعات پایانی شب گذشته با خبر آتش سوزی در یک تالار عروسی در منطقه حمدانیه شوکه شدیم.

وی تسلیت خود را به بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرد.

المندلاوی خواستار بسیج امکانات توسط وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه برای نجات مجروحان و رسیدگی به اوضاع خانواده های قربانیان این حادثه شد.

همچنین قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پنجمین کنفرانس اتحادیه میهنی کردستان گفت: تسلیت خود را به بستگان حادثه آتش سوزی در منطقه حمدانیه ابراز می داریم و از خدای متعال برای قربانیان این حادثه خواستار رحمت و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق نیز در پیامی به خانواده ها و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت.

پیش از این عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور در پیام هایی این حادثه را تسلیت گفتند.

دفاع مدنی عراق از جان باختن 114 نفر و زخمی شدن حدود 200 نفر در آتش‌سوزی در یک تالار عروسی در شهر حمدانیه در استان نینوای عراق خبر داد.

دفاع مدنی عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که ساختمان سالن از مواد خلاف استانداردها ساخته شده و به همین علت پیش از این پرونده آن به دستگاه قضائی ارجاع داده شده بود.

این سازمان افزود که علت حادثه استفاده از وسایل آتش‌زا در مراسم جشن بوده که باعث آتش‌سوزی در ساختمان و سرایت سریع آتش به سراسر تالار شده است.

معاون استاندار نینوا تاکید کرد که حدود هزار نفر در زمان حادثه در این تالار حضور داشته اند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا