سیاسی

بازداشت 135 هزار فلسطینی پس انتفاضه الاقصی توسط اسرائیل

نیروهای اسرائیلی از آغاز انتفاضه الاقصی در 8 سپتامبر سال 2000 بیش از 135 هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: نیروهای اسرائیلی از آغاز انتفاضه الاقصی در 8 سپتامبر سال 2000 بیش از 135 هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بیش از 21 هزار مورد از این بازداشت‌ها مربوط به کودکان و بیش از 2600 مورد مربوط به زنان فلسطینی است که از این تعداد 4 نفر از آنها فرزندان خود را در زندان‌های اسرائیل به دنیا آورده‌اند.

از ابتدای انتفاضه الاقصی حدود 114 نفر به لیست شهدای جنبش ملی اسرا پیوسته که به دلیل شکنجه، قتل عمد و اهمال پزشکی به شهادت رسیده‌اند و آخرین آنها خضر عدنان بود که تعداد شهدای اسیر فلسطینی را به 237 نفر افزایش داد.

کمیته امور اسرا و آزادگان در بخش دیگری از این بیانیه به افزایش قابل توجه بازداشت‌های موقت اشاره نموده به طوری که از انتفاضه الاقصی تاکنون 32 هزار مورد از آنها صادر گردیده که شامل بازداشت‌های جدید و تمدید احکام گذشته می‌شود.

این کمیته در پایان تاکید کرد همچنان 5200 اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل وجود دارند که در میان آنها 38 زن و 170 کودک مشاهده می‌شود. همچنین 1250 نفر در بازداشت موقت به سر برده و 700 اسیر دیگر نیز از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند که از میان آنها 24 نفر به سرطان مبتلا هستند.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا