اقتصادیسیاسی

برنامه‌ریزی ترکیه برای کشیدن خط آهن به شهر نخجوان

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت که ترکیه در حال آماده کردن یک مناقصه برای کشیدن خط آهن به شهر نخجوان است و برای انجام این پروژه در 5 سال برنامه ریزی می کند.

میدل ایست نیوز: عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفت که ترکیه در حال آماده کردن یک مناقصه برای کشیدن خط آهن به شهر نخجوان است و برای انجام این پروژه در 5 سال برنامه ریزی می کند.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که مقدمات فنی برای مناقصه ادامه دارد و با امکان سنجی این پروژه که طول آن به 224 کیلومتر می رسد، موافقت شده است.

اوغلو افزود که قرار است این پروژه سرمایه گذاری ها و وام هایی را جذب کند و اشاره کرد که این پروژه در برنامه سرمایه گذاری های سال 2023 درج شده و در چارچوب سرمایه گذاری سال 2024 نیز پیشنهاد خواهد شد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تاکید کرد که اجرای این پروژه، قدرت رقابت ترکیه در تجارت خارجی و درآمد از ترانزیت را افزایش خواهد داد.

مقدمات این پروژه از سال 2019 آغاز شده و انتظار می رود 5 ایستگاه در طول مسیر از کارس تا مرزها آذربایجان در منطقه نخجوان احداث شود.

حداکثر سرعت قطارها در این مسیر به 160 کیلومتر در ساعت می رسد و قرار است 10 پل و 18 کیلومتر خطوط آب و 144 گذرگاه زیر زمین احداث شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا