اجتماعیسیاسی

محکومیت انفجار پاکستان توسط کشورهای عضو شورای همکاری

کشورهای عضو شورای همکاری دو انفجاری را که در مناطق بلوچستان و خیبرپختونخوا در پاکستان رخ داد و به کشته و زخمی شده ده ها نفر انجامید، به شدت محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: کشورهای عضو شورای همکاری دو انفجاری را که در مناطق بلوچستان و خیبرپختونخوا در پاکستان رخ داد و به کشته و زخمی شده ده ها نفر انجامید، به شدت محکوم کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» وزارت امور خارجه عربستان حملات تروریستی که در برخی از مناطق پاکستان رخ داد را محکوم و به خانواده های قربانیان، دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت.

این وزارتخانه روز جمعه بار دیگر بر موضع ثابت و حامیانه عربستان در رد خشونت و تروریسم در هر نقطه تاکید و همدردی این کشور و ایستادگی در کنار پاکستان و مردمش در این حادثه را ابراز کرد.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه ضمن محکومیت و رد شدید دو حادثه انفجار در مسجد شهر پیشاور و تجمع مردمی در بلوچستان، بار دیگر بر موضع ثابت و محکومگر قطر در قبال خشونت و تروریسم با هر انگیزه و اسبابی تاکید کرد.

همچنین وزارت خارجه امارات دو انفجار رخ داده در پاکستان را شدیدا محکوم و تمامی اشکال خشونت و تروریسم که با هدف برهم زدن ثبات و امنیت است و با ارزش ها و اصول انسانی در تضاد است را رد کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه ای به دولت و ملت پاکستان و بازماندگان و خانواده های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و همدردی خود را ابراز کرد.

نواف الاحمد، امیر کویت و مشعل الاحمد، ولیعهد این کشور پیام های تسلیتی به عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان ارسال کردند.

آن ها در پیام های خود بر محکومیت شدید این اقدام شنیع که بی گناهان را هدف قرار داد، تاکید کردند و آن  را مغایر با تمامی قوانین و ارزش های انسانی دانستند.

وزارت خارجه عمان نیز تسلیت این کشور را به پاکستان و خانواده های قربانیان انفجار روز جمعه این کشور اعلام کرد.

این وزارتخانه بر موضع ثابت عمان در محکومیت تمامی اشکال خشونت و تروریسم تاکید کرد.

پلیس پاکستان در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب این کشور اعلام کرد که ده ها نفر در انفجار قوی ناشی از حمله یک مهاجم انتحاری کشته و زخمی شدند.

تنها ساعاتی پس از این انفجار خونین در بلوچستان پاکستان، دو حمله انتحاری دیگر در شمال غرب این کشور 3 کشته برجای گذاشت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا