سیاسی

چهارمین نظامی بحرین کشته شد/شورای امنیت محکوم کرد

منامه از کشته شدن چهارمین نظامی خود بر اثر شدت جراحات خبر داد و شورای امنیت حمله انصارالله یمن به نیروهای بحرینی در ائتلاف عربی در جنوب عربستان را شدیدا محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: منامه از کشته شدن چهارمین نظامی خود بر اثر شدت جراحات خبر داد و شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله انصارالله یمن به نیروهای بحرینی در ائتلاف عربی در جنوب عربستان را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شورای امنیت روز جمعه در بیانیه خود حمله انصارالله یمن را تهدیدی خطرناک برای فرآیند صلح و ثبات منطقه ای به ویژه در یمن دانست.

اعضای این شورا انصارالله را به «پایان دادن به حملات تروریستی» دعوت کرده و بار دیگر از هدف قرار دادن زیرساخت ها در شهرهای نزدیک به مرز یمن و عربستان ابراز نگرانی کردند.

طبق بیانیه فوق، کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد تمامی طرف های درگیر را به پایبندی به تعهدات بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر دعوت کردند.

روز چهارشنبه نیز نیروی دفاع بحرین اعلام کرد که یکی از نیروهایش پس از جراحت در پی حمله به مرزهای جنوبی عربستان کشته شد.

پیش از این و در روز دوشنبه نیروی دفاعی بحرین اعلام کرد که یک افسر و یک فرد غیر نظامی در حمله انصار الله به مواضع آنها در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند.

خبرگزاری رسمی بحرین نیز اعلام کرد که «در این اقدام تروریستی» نیروهای انصار الله طی حمله ای پهپادی، مواضع نیروی دفاع بحرین را بمباران کردند.

پس از آن محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن درباره حمله پهپادی شب گذشته انصارالله به مرزهای جنوبی عربستان اعلام کرد: وقوع این موارد نقض آتش بس را تاسف آور می دانیم.

عبدالسلام افزود: بر اهمیت ورود به مرحله صلح جدی از سوی تمامی طرف ها تاکید داریم.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا