اقتصادی

رویترز: پروازها از صنعا به اردن به تعلیق درآمد

پروازهای شرکت هواپیمایی یمن از صنعا به اردن در پی مخالفت انصار الله با آزادسازی منابع این شرکت در بانک های صنعا متوقف شد.

میدل ایست نیوز: 4 مسئول اجرایی در شرکت هواپیمایی یمن، در گفت وگو با رویترز گفتند که این شرکت پروازهای خود از صنعا به اردن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش العربی الجدید، به گفته این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، این اقدام در پاسخ به ممانعت انصار الله از برداشت منابع مالی این شرکت در بانک های صنعا صورت گرفته است.

مسئولان این شرکت افزودند که 6 پرواز در هفته به اردن در ماه اکتبر و پس از آنکه مذاکرات با انصار الله برای آزادسازی منابع این شرکت به نتیجه نرسید، متوقف خواهد شد.

منابع مذکور تصریح کردند که شرکت هواپیمایی یمن پیشنهاد داد که 70 درصد از این اموال در اختیار انصار الله قرار گیرد و تنها 30 درصد به دولت مورد حمایت عربستان در یمن پرداخت شود.

به گفته این منابع، انصار الله با این پیشنهاد مخالفت کرد و شرکت هواپیمایی یمن نیز پروازها به اردن را به حالت تعلیق در آورد.

شرکت هواپیمایی یمن با بیان اینکه نتوانسته منابع مالی خود در بانک های صنعا را دریافت کند، از انصار الله خواست محدودیت های اعمال شده را رفع کند.

پیش از این پروازها از صنعا به اردن از ماه آوریل 2022 ازسرگرفته شده بود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا