سیاسی

تاکید رؤسای چهارگانه عراق بر مخالفت با تعرض به خاک کشور

رؤسای چهارگانه عراق بر مخالفت خود با هرگونه تعرض به اراضی عراق با توجه به اینکه در تعارض با اصول حسن همجواری است و امنیت و ثبات عراق و منطقه را تهدید می کند، تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نشست رؤسای چهارگانه عراق با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق و فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، حاضران در این نشست درباره آخرین تحولات کشور، پرونده های سیاسی و امنیتی و اوضاع کلی کشور رایزنی کردند.

رؤسای چهارگانه عراق ضمن بررسی حادثه آتش سوزی در الحمدانیه، دلایل آن را بررسی و بر لزوم تداوم تلاش برای اهتمام به خانواده قربانیان و مصدومان تاکید کردند.

حاضران در این نشست، نتایج سفر نخست وزیر عراق به نیویورک و مشارکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی و گام های دولت عراق در تقویت امنیت، ثبات و پایبندی به طرح ها و اهداف توسعه پایدار و نقش محوری عراق در تقریب دیدگاه ها میان کشورهای منطقه را تحسین کردند.

السودانی، رشید، الحلبوسی و زیدان بر لزوم حمایت از دولت در اجرای برنامه هایش و ارائه خدمات به شهروندان و بازسازی زیرساخت ها در بخش های برق، ساخت بیمارستان و مدارس، احداث پل و جاده و حمایت از بخش خصوصی و تشویق سرمایه گذاری ها در کشور از طریق تصویب قوانینی برای تسهیل فعالیت سرمایه گذاران و تحکیم اصلاحات از طریق تقویت همکاری کامل میان رؤسا در پرونده مبارزه با فساد و حمایت از اقدامات دولتی و قضایی در این پرونده تاکید کردند.

رؤسای چهارگانه عراق بر مخالفت خود با هرگونه تعرض به اراضی عراق با توجه به اینکه در تعارض با اصول حسن همجواری است و امنیت و ثبات عراق و منطقه را تهدید می کند، تاکید کردند.

حاضران بر حل مشکلات و اختلافات از طریق گفت وگو، تفاهم، همکاری و هماهنگی مشترک تاکید کردند.

آنها پیشنهاد ارائه شده درخصوص عفو ویژه زنان و نوجوانان و استثنای برخی جرائم خطرناک را نیز بررسی کردند و آغاز سال تحصیلی جدید در عراق را تبریک گفتند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا