خبر اولسیاسی

قدردانی نخست وزیر عراق از اهتمام ترکیه به پروژه «جاده توسعه»

وزیر حمل و نقل ترکیه به منظور بررسی تفاهمات مشترک میان عراق و ترکیه به ویژه طرح «جاده توسعه» با نخست وزیر عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر حمل و نقل ترکیه به منظور بررسی تفاهمات مشترک میان عراق و ترکیه به ویژه طرح «جاده توسعه» با نخست وزیر عراق دیدار کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق روز یکشنبه در دفترش از عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل ترکیه استقبال کرد.

این دیدار به منظور بررسی تفاهمات مشترک میان عراق و ترکیه به ویژه طرح «جاده توسعه» صورت گرفت.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که طرح جاده توسعه از پروژه های مهم و استراتژیک دولت به شمار می رود و اجرای آن پیوندهای مشترک میان عراق و ترکیه و سایر کشورهای منطقه را تقویت می کند.

وی خاطرنشان کرد که این طرح بهترین، کوتاهترین و کم هزینه ترین گذرگاه از نظر حمل و نقل و ترانزیت و اتصال خاورمیانه به اروپا است.

السودانی از اهتمام ترکیه برای مشارکت در این طرح بزرگ قدردانی و بر ضرورت ادامه گفت و گوهای فنی میان دو کشور برای دستیابی به مدل اقتصادی برای اجرای طرح جاده توسعه تاکید کرد.

وزیر حمل و نقل ترکیه نیز بار دیگر بر تمایل جدی کشورش به مشارکت فعال در طرح جاده توسعه تاکید و خرسندی دولت ترکیه را از طرح های عراق و اقدامات اساسی و تلاش های سازنده این کشور در زمینه اصلاح اقتصادی این کشور ابراز کرد.

روز گذشته، رزاق محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق پس از دیدار با همتای ترکیه ای خود از تشکیل کمیته های مشترک میان بغداد و آنکارا برای بررسی مسائل فنی، مالی و حقوقی خبر داد.

السعداوی اشاره کرد که در این نشست مدل اقتصادی پروژه و چگونگی احداث پروژه های مختلف و بهره برداری از آن بررسی شد.

دو طرف بر اهمیت بازدیدهای میدانی از مناطق اتصال زمینی و راه آهن بین دو کشور تاکید کردند.

وزیر حمل و نقل عراق تاکید کرد که کمیته هایی مشترک بین بغداد و آنکارا برای بررسی مسائل فنی، مالی و حقوقی تشکیل شد که در جهت تعیین تکلیف مسائل مرتبط با این پروژه برای آغاز اجرای آن عمل خواهد کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا