سیاسی

قطر حادثه تروریستی در آنکارا را محکوم کرد

قطر حمله تروریستی به ورودی ساختمان اداره امنیت وزارت کشور ترکیه در منطقه قزلای در مرکز آنکارا را شدیدا محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: قطر حمله تروریستی به ورودی ساختمان اداره امنیت وزارت کشور ترکیه در منطقه قزلای در مرکز آنکارا را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا) وزارت خارج قطر روز یکشنبه در بیانیه ای با دیگر بر موضع ثابت این کشور در محکومیت خشونت و تروریسم با هر انگیزه و وسیله ای تاکید کرد.

این وزارتخانه بر همبستگی کامل قطر و ایستادگی در کنار دولت و ملت ترکیه در مقابله با تروریسم و حمایت از تمامی اقدامات اتخاذ شده برای حفظ امنیت و ثبات تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین آرزوی شفای کامل برای مجروحان این حادثه تروریستی کرد.

گفتنی است در حمله امروز دو فرد مسلح به ورودی ساختمان اداره امنیت وزارت کشور ترکیه در منطقه قزلای در مرکز آنکارا دو افسر پلیس زخمی شدند.

به محض شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی، نیروهای امنیتی در منطقه حاضر شدند و مسیرهای منتهی به محل حادثه را بستند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که دو تروریست سوار بر یک خودرو سبک نظامی در حدود ساعت 9 و نیم صبح به وقت محلی خود را به ورودی اداره امنیت عمومی وزارت کشور رسانده و انفجار را انجام دادند.

وزیر کشور ترکیه نیز اعلام کرد که یکی از مهاجمان به محض رسیدن به محل حادثه خود را منفجر کرد و همدست او پیش از هر اقدامی هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت.

محل حادثه همچنین نزدیک ساختمان مجلس ترکیه است.

خبرنگار «الجزیره» به نقل از منابع امنیتی ترکیه تأکید کرد که نقشه مهاجمان انجام یک عملیات گسترده‌تر بوده که شکست خورده است.

دادستانی ترکیه اعلام کرد که تحقیقات درباره حادثه را آغاز کرده است.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

منبع
قنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا