سیاسی

اردن خواستار توقف نقض حریم مسجد الاقصی شد

اردن خواستار توقف تمامی اقدامات و تجاوزات به مسجد الاقصی توسط اسرائیل و احترام به تعهداتش طبق قوانین بین المللی شد.

میدل ایست نیوز: اردن خواستار توقف تمامی اقدامات و تجاوزات به مسجد الاقصی توسط اسرائیل و احترام به تعهداتش طبق قوانین بین المللی شد.

به گزارش «آناتولی» سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اسرائیل باید به تعهداتش طبق قوانین بین المللی و حقوق بشر به عنوان قدرت اشغالگر در قدس شرقی احترام بگذارد.

در این بیانیه از اسرائیل خواسته شده تا تمامی اقدمات و تجاوزات در مسجد الاقصی را متوقف کرده و به قداست این مسجد احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه اش تاکید کرده که تمام مساحت مسجد الاقصی مکان عبادت مسلمانان است و اسرائیل حاکمیتی بر قدس شرقی ندارد و نیز حق اعمال هیچ محدودیت برای ورود به این مسجدالاقصی را ندارد.

وی اقدامات تحریک آمیز مستمر در مسجد الاقصی و تشدید سرعت این اقدمات را نقض فاحش و مردود قوانین بین الملل و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس و اماکن مقدس آن دانست.

پیش از این، یکی از مسئولان اداره اوقاف اسلامی قدس گفت که صبح دوشنبه صدها شهرک نشین در قالب دسته های بزرگ و تحت حمایت پلیس اسرائیل از سمت باب المغاربه در ضلع غربی مسجد الاقصی به این مکان مقدس یورش بردند.

این مسئول که ترجیح داد نامش اعلام نشود افزود که پلیس اسرائیل با جلوگیری از ورود جوانان به مسجد الاقصی در زمان یورش، محدودیت ها سنی را برای ورود نمازگزاران به این مسجد اعمال کردند.

شهرک شینان اسرائیلی در یورش خود به مسجد الاقصی اقدام به برگزاری مراسم تلمودی کردند.

گروه های راست گرای اسرائیلی دعوت به تشدید یورش ها به مسجد الاقصی در روزهای عیدالعرش یهودی کردند. این عید از دیروز آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

گفتنی است طبق قوانین بین المللی که اردن را آخرین کشور متولی قدس، پیش از اشغال ان از سوی اسرائیل می داند، اداره اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن، متولی رسمی مسجد الاقصی و اوقاف قدس شرقی است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا