سیاسی

سفر وزیر خارجه لبنان به دمشق برای بررسی پرونده آوارگان سوریه‌ای

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که در سفر به دمشق، گزینه های جایگزین برای بحران آوارگان را با مقامات سوریه بررسی می کند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که در سفر به دمشق، گزینه های جایگزین برای بحران آوارگان را با مقامات سوریه بررسی می کند.

به گزارش «القدس العربی» بوحبیب در گف و گو با روزنامه لبنانی الجمهوریه گفت که سازمان ملل متحد همچنان اوضاع سوریه را ناامن می داند و به آوارگان سوری در هرجا که باشند، کمک های مالی ارائه می کند و اگر به سوریه برگردند و سازمان ملل این کمک ها را ارائه کند می توانند منازل و روستاهای خود را بازسازی کنند.

وزیر خارجه لبنان که در حال حاضر در نیویورک است، درباره نتایج دیدارهایش گفت: تصمیم جهانی عدم بازگشت آوارگان و عدم ارائه کمک های مالی به آنان در صورت بازگشت است.

وی افزود: در نیویورک با فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه و بسام صباغ، نماینده سوریه در سازمان ملل دیدار و با المقداد توافق کردیم که پس از بازگشت از نیویورک به دمشق سفر کنم.

بوحبیب درباره جایگزین های ممکن برای لبنان و سوریه در موضوع آوارگان گفت: جایگزین ها را بررسی خواهیم کرد . یک تیم ویژه در وزارت خارجه اقدام به تهیه پیشنهادات می کند و در سفر به دمشق آن ها را بررسی می کنیم و به پیشنهادات سوریه نیز گوش فرا می دهیم.

مقامات لبنان به دنبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با همکاری جامعه بین المللی هستند. بنا به گفته مقامات لبنانی یک میلیون و 330 هزار آواره سوری در لبنان تمایلی به بازگشت به کشورشان ندارند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا