سیاسی

عراق و روسیه یادداشت تفاهمی در زمینه مبارزه با فساد امضا می‌کنند

رئیس سازمان پاکدستی عراق بر امضای یادداشت تفاهمی با روسیه در زمینه مبارزه با فساد و جلوگیری از انتشار آن، استرداد افراد تحت تعقیب و اموال غارت شده از عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: حیدر حنون، رئیس سازمان پاکدستی عراق بر امضای یادداشت تفاهمی با روسیه در زمینه مبارزه با فساد و جلوگیری از انتشار آن، استرداد افراد تحت تعقیب و اموال غارت شده از عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، حنون در دیدار با ایغور لیویتین، معاون رئیس جمهور روسیه، اقدامات نهایی برای امضای یادداشت تفاهم میان سازمان پاکدستی عراق و دفتر دادستانی کل روسیه را بررسی کرد.

رئیس سازمان پاکدستی عراق تاکید کرد که امضای این یادداشت تفاهم در راستای ارتباط این سازمان با برنامه دولت برای مبارزه با فساد و جلوگیری از انتشار آن، استرداد افراد تحت تعقیب و اموال غارت شده از عراق انجام می شود.

وی افزود که می توان موانع بر سر راه امضای این یادداشت تفاهم با سایر کشورها را کاهش داد.

از طرفی دیگر معاون رئیس جمهور روسیه، آمادگی روسیه برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با فساد، تعقیب فاسدان و بازگرداندن افراد تحت تعقیب و اموال غارت شده از عراق و تبادل تجربه و ارائه کمک حقوقی را اعلام کرد.

وی بیان کرد که فعالیت نظارتی به ویژه سازمان پاکدستی عراق سخت است و به حمایت نیاز دارد.

دو طرف بر سر گسترش همکاری و هماهنگی مشترک و تبادل تجربه و اطلاع از تجربه روسیه در زمینه جلوگیری از فساد و مبارزه با آن و تسریع در امضای این یادداشت تفاهم توافق کردند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا