سیاسی

نخست وزیر عراق عازم قطر شد

نخست وزیر عراق برای مشارکت در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دوحه، بغداد را به مقصد قطر ترک کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای مشارکت در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دوحه، بغداد را به مقصد قطر ترک کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر عراق السودانی این سفر را برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دوحه 2023-2024 انجام داده است.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در شبکه اجتماعی X نوشت: سفر نخست وزیر به قطر با هدف مشارکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو 2023 همراه با گروهی از سران، نخست وزیران و رؤسای سازمان های جهانی است.

وی افزود: این سفر همچنین با هدف تقویت روابط عراق و قطر و بررسی فعالسازی آنچه به توافق سران دو کشور در سفر امیر قطر به بغداد رسید، انجام می شود.

اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه، اولین نمایشگاه بین‌ المللی باغبانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. این نمایشگاه با موضوع “کویر سبز، محیط زیست بهتر” برگزار می ‌شود و هدف آن الهام بخشی و اطلاع رسانی به مردم درباره راهکارهای نوآورانه برای کاهش و مهار بیابان زایی است.

اکسپو قطر ۲۰۲۳ در دوحه از امروز شروع خواهد شد و به مدت ۱۷۹ روز در طول زمستان معتدل قطر در یک مساحت ۱۷۰ هکتاری برگزار می ‌شود و در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴ به پایان می ‌رسد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا