اقتصادی

برنامه ریزی کشورهای شورای همکاری برای 325 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه انرژی

کشورهای شورای همکاری برای سرمایه گذاری 325 میلیارد دلاری در پروژه های آتی در حوزه انرژی که شامل نفت، گاز و پتروشیمی می شود، برنامه ریزی می کنند.

میدل ایست نیوز: یک نشریه اقتصادی در گزارشی خبر داد کشورهای شورای همکاری برای سرمایه گذاری 325 میلیارد دلاری در پروژه های آتی در حوزه انرژی که شامل نفت، گاز و پتروشیمی می شود، برنامه ریزی می کنند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» نشریه «مید» در گزارش خود با عنوان «نفت و گاز در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا 2024-2023» نوشت که امارات در صدر کشورهای شورای همکاری در هزینه برنامه ریزی شده برای پروژه های انرژی قرار دارد. این کشور 29 درصد از این هزینه ها به ارزش حدود 94 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

پس از امارات نیز عربستان با 26 درصد معادل 84.4 میلیارد دلار، عمان با 24.3 درصد معادل 79 میلیارد دلار، قطر با 12.34 درصد معادل 40 میلیارد دلار، کویت با 7 درصد معادل 22.4 میلیارد دلار و بحرین با 5.1 میلیارد دلار از هزین های برنامه ریزی شده برای پروژه های انرژی در رتبه های بعدی کشورهای شورای همکاری قرار دارند.

علیرغم هزینه مستمر کشورهای شورای همکاری در پروژه های نفت و گاز و مشتقات آن اما این کشورها به سمت کاهش تکیه بر سوخت های فسیلی و تقویت بخش انرژی های تجدیدپذیر از طریق اجرای چندین پروژه در این حوزه پیش می روند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا