سیاسی

حضور السودانی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو قطر 2023

نخست وزیر عراق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو قطر 2023 در دوحه شرکت کرد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو قطر 2023 در دوحه شرکت کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با دعوت رسمی از سوی تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو قطر 2023 در دوحه، پایتخت قطر شرکت کرد.

نخست وزیر عراق پیش از ظهر امروز برای مشارکت در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو دوحه، بغداد را به مقصد قطر ترک کرد.

باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در شبکه اجتماعی X نوشت: سفر نخست وزیر به قطر با هدف مشارکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اکسپو 2023 همراه با گروهی از سران، نخست وزیران و رؤسای سازمان های جهانی است.

وی افزود: این سفر همچنین با هدف تقویت روابط عراق و قطر و بررسی فعالسازی آنچه به توافق سران دو کشور در سفر امیر قطر به بغداد رسید، انجام می شود.

اکسپو قطر 2023 در دوحه که نخستین نمایشگاه بین‌ المللی باغبانی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عصر روز دوشنبه توسط امیر قطر افتتاح شد.

این نمایشگاه با موضوع «کویر سبز، محیط زیست بهتر» برگزار می ‌شود و هدف آن الهام بخشی و اطلاع رسانی به مردم درباره راهکارهای نوآورانه برای کاهش و مهار بیابان زایی است.

اکسپو قطر 2023 در دوحه از امروز دوشنبه شروع شد و به مدت 179 روز در طول زمستان معتدل قطر در یک مساحت 170 هکتاری برگزار می ‌شود و در تاریخ 28 مارس 2024 به پایان می ‌رسد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا