اقتصادی

ادنوک امارات سوخت هواپیمای سازگار با محیط زیست تولید می کند

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) از تصمیم خود برای تولید سوخت هواپیمای سازگار با محیط زیست خبر داد که می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 80 درصد کاهش دهد.

میدل ایست نیوز: شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) از تصمیم خود برای تولید سوخت هواپیمای سازگار با محیط زیست خبر داد که می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 80 درصد کاهش دهد.

به گزارش «روسیا الیوم» ادنوک همچنین اعلام کرد که پالایشگاه الرویس گواهینامه بین المللی پایداری و کربن (ISCC) را برای تولید سوخت پایدار هوانوردی دریافت کرده که این شرکت را تبدیل به نخستین شرکت در خاورمیانه کرده که این گواهی بین المللی را دریافت می کند.

طبق برنامه کاهش و جایگزینی کربن در هوانوردی بین المللی، ادنوک با این اقدام می تواند با پالایش  پسماند روغن های آشپزی به عنوان ماده اولیه در پالایشکاه الرویس، سوخت شرکت های هوانوردی بین المللی در فرودگاه بین المللی ابوظبی را تامین کند.

انتظار می رود که در اواخر این ماه نخستین محموله سوخت پایدار هوانوردی که برای پرواز هواپیمای 787-10 Dreamliner از ابوظبی به پاریس کافی است، در دسترس باشد.

گفتنی است نوامبر گذشته، ادنوک از تخصیص 150 میلیارد دلار برای توسعه بخش نفت و گاز طی پنج سال آینده خبر داد.

ادنوک یکی از بزرگترین شرکت های انرژی در جهان و دارای 16 شرکت تابعه در مراحل تولید اولیه، میانی و تکمیلی است و اقدام به توسعه میادین گازی زمینی و دریایی می کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا