خبر اولسیاسی

تشدید حملات ترکیه به نیروهای دموکراتیک/ قسد از مسکو و واشنگتن درخواست کمک کرد

پهپادهای ترکیه چندین موضع و خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را در شمال شرق سوریه هدف قرار دادند. کردها نیز از روسیه و امریکا خواستند که اقداماتی بازدارنده در برابر تهدیدات ترکیه اتخاذ کنند.

میدل ایست نیوز: پهپادهای ترکیه چندین موضع و خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) را در شمال شرق سوریه هدف قرار دادند. کردها نیز از روسیه و امریکا خواستند که اقداماتی بازدارنده در برابر تهدیدات ترکیه اتخاذ کنند.

به گزارش «المیادین» کمتر از 24 ساعت پس از تهدید هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه مبنی بر اینکه تمامی تأسیسات، زیرساخت ها و پایگاه های متعلق به حزب کارگران کردستان در سوریه و عراق از این پس هدف قانونی خواهد بود، پهپادهای ترکیه چندین حمله به مواضع و خودروهای نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در الحسکه در شمال شرق سوریه انجام دادند.

منابع المیادین اعلام کردند که پهپادهای ترکیه خودرویی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه را در ورودی منطقه الحمه واقع در 10 کیلومتری غرب شهر الحسکه هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن شد.

این حمله در کمتر از 500 کیلومتری پایگاه وزیر امریکایی در حومه حسکه رخ داد که سکوی فرود بالگردها نیز است.

این منابع افزودند: پهپادهای ترکیه همچنین یک مقر اطلاعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه و یک مقر دیگر را در روستای مشیرفه الحمه هدف قرار دادند. آن ها همچنین دو حمله که گمان می رود علیه خودروهای متعلق قسد باشد، در مجاورت اردوگاه توینه واقع در 12 کیلومتری غرب شهر حسکه انجام دادند.

این موج حملات ترکیه در پاسخ به حمله چند روز پیش به مقر پلیس ترکیه در آنکارا است که حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مسئولیت آن را به عهده گرفت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از این حمله تروریستی تهدید کرد که تروریست ها را در خانه خود هدف قرار می دهد.

روز گذشته اما هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت که تروریست های عامل حمله تروریستی در آنکارا از سوریه آمده و در ترکیه آموزش دیده بودند.

قسد نیز به سرعت بیانیه ای صادر کرد و در آن گفت: تمام ادعاهایی که مقامات ترکیه در مورد عبور عاملان حمله به آنکارا از سوریه، یا استفاده از مناطق ما مطرح می کنند، نادرست است.

اداره خودمختار سوریه نیز بیانیه ای صادر کرد و در آن از روسیه و امریکا خواست تا اقدامات بازدارنده در برابر تهدیدات ترکیه را اتخاذ کنند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا