سیاسی

دیدار رئیس امارات و نخست وزیر مالزی با محوریت ارتقای همکاری

رئیس امارات و نخست وزیر مالزی روابط دوستانه و ابعاد مختلف همکاری و فعالیت مشترک دو کشور و راه های تقویت و توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی روابط دوستانه و ابعاد مختلف همکاری و فعالیت مشترک دو کشور و راه های تقویت و توسعه آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) این امر روز پنجشنبه در جریان استقبال بن زاید از نخست وزیر مالزی در کاخ الشاطی ابوظبی روی داد.

دو طرف مسیرهای همکاری و فرصت های آینده نگرانه برای ایجاد مشارکت های ثمربخش بین دو کشور به ویژه در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجارت، انرژی های تجدیدپذیر و امنیت غذایی را بررسی کردند.

رئیس امارات و نخست وزیر مالزی همچنین در مورد جوانبی که در خدمت چشم انداز امارات و مالزی و رویکرد آنها به سمت توسعه پایدار و رفاه برای دستیابی به آینده ای بهتر برای مردم خود است، گفت و گو کردند.

در همین زمینه، آنها بر رویکرد متقابل برای ارتقای همکاری ها در راستای ایجاد مشارکت اقتصادی همه جانبه بین دو کشور در دوره آتی تاکید کردند.

گفتنی است که امارات و مالزی در دسامبر گذشته، قرارداد امتیازی را بین شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) و شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) امضا کردند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا