سیاسی

رایزنی وزیر خارجه عمان و فرستاده سازمان ملل درباره اوضاع یمن

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با وزیر خارجه عمان درباره تحولات اوضاع یمن و راه‌های دستیابی به یک راه حل جامع صلح آمیز در این کشور گفتگو کرد.

میدل ایست نیوز: هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان درباره تحولات اوضاع یمن و راه های دستیابی به یک راه حل جامع صلح آمیز در این کشور گفتگو کرد.

به گزارش «آناتولی» وزیر امور خارجه عمان روز چهارشنبه در مسقط از فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن استقبال کرد.

دو طرف درباره تحولات اوضاع در عرصه یمن و تلاش های انجام شده برای دستیابی به یک راه حل جامع صلح آمیز که در خدمت منافع مردم یمن و امنیت و ثبات منطقه باشد، بحث و تبادل نظر کردند.

گروندبرگ 20 سپتامبر 2023 پس از پایان مذاکرات 5 روزه هیئت انصارالله و مقامات سعودی در ریاض از تلاش های عربستان و عمان برای دستیابی به صلح در یمن استقبال کرد.

مدتی است که تلاش های منطقه ای و بین المللی برای یافتن راه حل سیاسی جامع برای بحران یمن تشدید شده که شامل سفر هیئت های سعودی و عمانی به صنعا و سفرهای تیم لندرکینگ، نماینده امریکا و هانس گروندبرگ به یمن می‌شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا