خبر اولسیاسی

بارزانی: اربیل همیشه آماده حل مشکلات با بغداد طبق قانون اساسی است

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اربیل همیشه آماده حل مشکلات با بغداد بر اساس قانون اساسی عراق و بر اساس دستورات سیستم فدرال است.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که اربیل همیشه آماده حل مشکلات با بغداد بر اساس قانون اساسی عراق و بر اساس دستورات سیستم فدرال است.

به گزارش «رووداو» این اظهارات بارزانی در جریان دیدار شب گذشته وی با پاتریک دورل، مشاور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا صورت گرفت.

بر اساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق، در این دیدار، سفر آتی مکرون به عراق بررسی و در خصوص روابط فرانسه با عراق و اقلیم کردستان و وضعیت داخلی اقلیم کردستان عراق تبادل نظر شد.

دو طرف بر اهمیت روابط فرانسه با عراق و اقلیم کردستان تاکید و به نقش و مشارکت موثر فرانسه در ائتلاف بین المللی برای از بین بردن داعش اشاره کردند.

دو طرف هممچنین در مورد ضرورت و اهمیت حمایت فرانسه از عراق در مرحله کنونی توافق کردند.

بارزانی و دورل در خصوص وضعیت داخلی اقلیم کردستان عراق، بر اهمیت انسجام و وحدت صفوف بین احزاب سیاسی اقلیم و وحدت کلمه و موضع آنها در بغداد تاکید کردند.

آنها همچنین در مورد روابط اربیل و بغداد و گفت و گو به منظور حل مشکلات باقی مانده میان دو طرف گفت و گو کردند.

در این زمینه، نچیروان بارزانی از نقش مکرون و حمایت فرانسه از عراق و اقلیم کردستان تشکر و قدردانی کرد.

وی در خصوص مشکلات با بغداد تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق همیشه آماده راه حل بر اساس قانون اساسی و بر اساس دستورات سیستم فدرال است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا