اجتماعیخبر اولسیاسی

قطعی شدن موعد سفر شیخ الازهر به عراق

دفتر شیخ الازهر اعلام کرد که پس از توافق با نخست‌وزیر عراق، «شیخ احمد الطیب» در ماه ژانویه پیش رو سفری تاریخی به عراق خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: دفتر شیخ الازهر اعلام کرد که پس از توافق با نخست‌وزیر عراق، «شیخ احمد الطیب» در ماه ژانویه پیش رو سفری تاریخی به عراق خواهد داشت.

به گزارش «الفرات نیوز» در بیانیه رسمی الازهر آمده که شیخ احمد الطیب به «محمد شیاع السودانی» بر خرسندی خود از سفر به عراق که ریشه در تاریخ بشریت دارد و سرزمین عربیت و موطن تمدن‌ها و انبیا است تأکید کرده است.

بر اساس این بیانیه السودانی نیز ضمن ابراز خوشحالی از قطعی شدن سفر شیخ الازهر این سفر را مهم و تاریخی خواند و تأکید کرد که ملت عراق از همه طیف‌ها و گروه‌ها مشتاق شیخ الازهر هستند چون وی از احترام گسترده در سطح عربی و اسلامی و جهانی برخوردار است.

وی افزود که سفر شیخ الازهر مورد اهتمام گسترده همه عراقی‌ها خواهد بود به خصوص که الازهر جایگاه ویژه‌ای برای مسلمانان جهان دارد.

دیوان وقف اهل سنت عراق نیز تأکید کرد که شیخ الازهر توجه جدی به این سفر دارد و آن را سفری مهم در راستای وحدت مسلمانان می‌داند و تدارکات برای این سفر از مدت‌ها قبل آغاز شده بود اما به علت کرونا به تعویق افتاد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا