سیاسی

ایران: همچنان خواستار خلع سلاح کامل شبه نظامیان کرد در عراق هستیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که توافق اصلی با عراق فقط جابجایی تاکتیکی گروه‌های تجزیه طلب نبود، بلکه خلع سلاح کامل آنها مد نظر ما بوده و هست.

میدل ایست نیوز: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که توافق اصلی با عراق فقط جابجایی تاکتیکی گروه‌های تجزیه طلب و انتقال آنها به نقطه‌ای دورتر از مرزها نبود، بلکه خلع سلاح کامل آنها مدّ نظر ما بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه در آیین شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی که در محل این دانشگاه که با حضور وزیر کشور و رییس ستاد حشدالعبی عراق، جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار شد، گفت: مسئله مرزهای کشور ایران و همسایگان و ناامنی‌هایی که در مرزها داریم از موضوعات قابل تحقیق و فوق العاده با اهمیت است.

وی با اشاره به تحرکات تروریستها از آن‌سوی مرزهای اقلیم کردستان عراق گفت: چه معنایی دارد که گروه‌های تجزیه طلب ایرانی در کردستان عراق مستقر باشند و انواع و اقسام اقدامات تروریستی را در کشور ما انجام دهند و ما مجبور شویم قوای فراوانی را در مرز نگه داریم.

باقری ادامه داد: مسئولان عراقی نیز همین را تایید می‌کنند که بایستی این مسئله به طور قطعی حل شود.

وی اظهار داشت: در توافقنامه امضاشده میان دبیران شورای عالی امنیت ملی دو کشور ایران و عراق توافقی شد که ظرف شش ماه این گروه‌ها خلع سلاح کامل شوند؛ البته در هفته‌های اخیر دولت عراق و همه مسئولان عزیزی که آنجا تلاش می‌کنند، تلاش‌هایی انجام دادند و این گروه‌ها از مقرها و سنگرهای نزدیک مرز ما قدری جابجا شدند، اما توافق اصلی فقط جابجایی تاکتیکی گروه‌های تجزیه طلب و انتقال آنها به نقطه‌ای دورتر از مرزها نبود، بلکه خلع سلاح کامل آنها مد نظر ما بوده و هست.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا