اجتماعیسیاسی

گفت وگوی سفیر عراق و شیخ الازهر درباره سفر وی به بغداد

سفیر عراق در مصر و شیخ الازهر درباره جزئیات سفر قریب الوقوع وی به بغداد در ماه ژانویه بنا به دعوت نخست وزیر عراق گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که احمد الطیب، شیخ الازهر، در ماه ژانویه 2024 به بغداد سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی گفت که احمد نایف رشید الدلیمی، سفیر عراق در قاهره، با شیخ الازهر دیدار کرده است.

دو طرف جزئیات سفر قریب الوقوع شیخ الازهر به بغداد در ماه ژانویه بنا به دعوت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق را بررسی کردند.

شیخ الازهر گفت که عراق کشور مهمی در جهان اسلام است و ملت اصیل عراق توانست از رنج عبور کند و با وجود همه چالش ها بر پای خود بایستد.

روز جمعه، دفتر شیخ الازهر اعلام کرد که پس از توافق با نخست‌وزیر عراق، «شیخ احمد الطیب» در ماه ژانویه پیش رو سفری تاریخی به عراق خواهد داشت.

بر اساس این بیانیه السودانی نیز ضمن ابراز خوشحالی از قطعی شدن سفر شیخ الازهر این سفر را مهم و تاریخی خواند و تأکید کرد که ملت عراق از همه طیف‌ها و گروه‌ها مشتاق شیخ الازهر هستند چون وی از احترام گسترده در سطح عربی و اسلامی و جهانی برخوردار است.

وی افزود که سفر شیخ الازهر مورد اهتمام گسترده همه عراقی‌ها خواهد بود به خصوص که الازهر جایگاه ویژه‌ای برای مسلمانان جهان دارد.

دیوان وقف اهل سنت عراق نیز تأکید کرد که شیخ الازهر توجه جدی به این سفر دارد و آن را سفری مهم در راستای وحدت مسلمانان می‌داند و تدارکات برای این سفر از مدت‌ها قبل آغاز شده بود اما به علت کرونا به تعویق افتاد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا