اقتصادی

لیگ بسکتبال امریکا درهای خود را به روی سرمایه های امارات و عربستان گشود

لیگ اتحادیه ملی بسکتبال امریکا (NBA) درهای خود را برای سرمایه گذاری احتمالی از سوی کشورهای عربی منطقه از جمله امارات و عربستان باز کرده است.

میدل ایست نیوز: لیگ اتحادیه ملی بسکتبال امریکا (NBA) درهای خود را برای سرمایه گذاری احتمالی از سوی کشورهای عربی منطقه از جمله امارات و عربستان باز کرده است.

به گزارش «الشرق-بلومبرگ» مارک تتوم، نائب رئیس لیگ اتحادیه ملی بسکتبال امریکا گفت که فرصت را پیش روی صندوق های دولتی ابوظبی و ریاض برای کسب سهام لیگ بسکتبال امریکا می بیند.

گفتنی است که این موضوع پس از قرارداد سازمان سرمایه گذاری قطر برای خرید 5 درصد از شرکت مادر تیم واشنگتن ویزاردز است.

تتوم درباره مذاکرات مورد انتظار میان صاحبان باشگاه ها و خریداران احتمالی سهام گفت که تمایل بالایی از سوی سرمایه گذاران بنیانگذار وجود دارد.

ابوظبی و عربستان صاحب دو تیم فوتبال در لیگ انگلیس هستند، همچنین عربستان هفته گذشته از برنامه ریزی خود برای ارائه پرونده میزبانی از جام جهانی 2034 خبر داد. قطر نیز صاحب سهام در دو باشگاه پاریسن ژرمن فرانسه و براگا پرتغال است و حدود 300 میلیارد دلار برای میزبانی از جام جهانی گذشته هزینه کرد.

بلومبرگ پیش از این نوشت که مدیران عامل شرکت سرمایه گذاری مبادله ابوظبی اهتمام خود برای تصاحب باشگاه هایی در لیگ بسکتبال امریکا را ابراز کردند.

چند ماه پس از میزبانی ابوظبی از نخستین مسابقات پیش از فصل لیگ بسکتبال امریکا در خاورمیانه، این لیگ در دسامبر گذشته به صندوق دولتی امارات اجازه خرید 20 درصد از امتیاز تیم های ورزشی را داد.

اما صندوق دولتی ابوظبی که طحنون بن زاید آل نهیان با نفوذ گسترده خود ریاست آن را بر عهده دارد، به عنوان شریک میزبان لسگ امسال امریکا در پایتخت امارات شناخته شده است.

ماه گذشته بلومبرگ اخباری مبنی بر فروش سهام بزرگی از تیم گلدن استیت وریرز منتشر کرد. این خبرگزاری ارزش این سهام را حدود 7 میلیارد دلار ارزیابی کرد.

منبع
الشرق-بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا